وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه مفصل فن بومل درباره سرمربی سابقش در بایرن: کار کردن با فن خال آسان نیست

 

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، سرمربی کنونی منچستریونایتد از سال 2009 تا 2011 سرمربی مارک فن بومل در بایرن مونیخ بود. فن بومل در این مصاحبه به طور مفصل از شیوه های مربیگری هم وطنش صحبت کرده است و به بررسی شانس موفقیت وی در اولدترافورد پرداخته است. او همچنین درباره حادثه معروفی که فن خال در رختکن بایرن مونیخ موجب رخ دادن آن شد صحبت کرد.

به گزارش Daily Mail، هنگامی که با یکی از شاگردان سابق فن خال در بایرن مونیخ روبرو می شوید، قطعاً باید از او راجع به حادثه مشهوری که در آن لوییز فن خال در رختکن تیم باواریایی، شلوار خود را پایین کشید، سوال کنید.

مارک فن بومل - کاپیتانِ بایرنِ تحت هدایت فن خال در آن مقطع–- در واکنش به این سوال می خندد. نخست، صورتش را در دست هایش پنهان می کند، سپس آرام آرام صورتش را بیرون می کشد و انگشت سبابه یک دستش را درون حلقه ای که به وسیله انگشتان سبابه و شست دست دیگرش درست کرده قرار می دهد- علامتی که در مقیاسی جهانی کاربرد دارد و نیازی به توضیحات بیشتر ندارد.


فن بومل که برای بازی در دیدار بین اسطوره های بایرن مونیخ و منچستریونایتد در اولدترافورد حضور پیدا کرده بود، این گونه به یاد می آورد: "او تلاش می کرد که بگوید 2 بازیکن را در دقیقه 55 از بازی خارج کرده است و قصد داشت تا دلیل این کار را توضیح دهد. او به دنبال کلمات مناسب می گشت و توجیه او این بود که صرفاً برای این که تعویضی کرده باشد، دست به عوض کردن بازیکنان داخل زمین نمی زند."

برهنگی نیم تنه پایین فن خال در رختکن بایرن اما کاربرد مورد انتظار او را نداشت و  امثال فن بومل، آرین روبن و باستین شواین اشتایگر را به قهقهه انداخت. فن بوملِ 38 ساله در ادامه گفت: "پس از آن ما می خندیدیم و با خود فکر می کردیم که چه اتفاقی افتاده است؟ و این اتفاق در رختکن تیم رخ داده بود."

معدود افرادی هستند که بتوانند همچون فن بومل، تفسیری صادقانه و رو راستانه را از فن خال ارائه دهند. این دو، رابطه ای پر فراز و نشیب را در طول دوران حرفه ای فوتبالشان با یکدیگر تجربه کردند و نهایتاً نیز در سال 2011 با همدیگر به مشکل خوردند، زمانی که فن بومل، غول های بوندسلیگا را به مقصد آث میلان ترک کرد.

اما با وجود این فراز و نشیب ها، فن بومل به ستایش از سرمربی حال حاضر منچستریونایتد پرداخت. او معتقد است که فن خال در اولدترافورد به موفقیت دست خواهد یافت. فن بومل از این واقعیت که منچستریونایتد در اولین فصل حضور هم وطنش در این باشگاه با مشکلاتی برای خو گرفتن با روش های دقیق و وسواس گونه وی مواجه شد متعجب نشده، چرا که وی پیش تر با تمام این اتفاقات روبرو شده بود.

فن بومل در این باره می گوید: " اولین فصل حضور فن خال در بایرن به سال 2009 باز می گردد. سال پر موفقیتی بود، ما بوندسلیگا و جام حذفی را برنده شدیم و به فینال لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم. اما این تغییری بزرگ برای باشگاه بود. ما با یورگن کلینزمن کار کرده بودیم و سپس فن خال روی کار آمد و همه چیز متفاوت بود. او می خواست که کل باشگاه را تغییر دهد. این تغییر یک فرهنگ از آلمانی به هلندی بود. همه چیز متفاوت بود و در ابتدا با مشکلات کوچکی مواجه شدیم. اگر شما بگویید که چیزی 'مزخرف' است، او از شما خواهد پرسید 'چرا؟'، سپس شما موظفید که به او پاسخ دهید. او در درون زمین (حین مسابقه) خوب است، اما بیرون از زمین شرایط کمی مشکل بود. او تنها یک روش دارد و آن روش خود اوست. او نمی خواهد که به سمت چپ یا راست برود، تنها مسیر مستقیم برای او وجود دارد."


فن بومل درباره مشکلاتی که بین او و فن خال پیش آمد و موجب جدایی وی از بایرن شد این چنین گفت: "من کاپیتان تیم بودم و عجیب بود که در نقل و انتقالات زمستانی، باشگاه را ترک کنم. این جدایی تصمیم من بود و حسرتی از این بابت ندارم. من کاپیتان تیم بودم و باید از بازیکنانم محافظت می کردم. شاید در این کار کمی زیاده روی کردم. می خواستم که به بقیه بازیکنان کمک کرده باشم. شاید می توانستم که با آن کنار بیایم و مسئله را به دست فراموشی بسپرم. اما من این گونه هستم. این شخصیت من است و آن هم شخصیت او بود."

فن بومل شکی در موفقیت سرمربی سابقش در اولدترافورد ندارد، اما روی هزینه کردن در بازار نقل و انتقالات نیز تأکید ویژه ای دارد.

او در این باره گفت: "او می تواند در اینجا به موفقیت برسد، چرا که اینجا منچستریونایتد است. منچستریونایتد می تواند بهترین بازیکنان جهان را به خدمت گیرد و بهترین بازیکنان جهان را نیز در اختیار دارد، بنابراین شانس آن ها برای برنده شدن در - مثلاً ورزشگاه استوک سیتی - زیاد است. فشار نیز در اینجا بیشتر است. اگر برنده نشوید، شرایط سخت می شود. او کیفیت های لازم را دارد و قادر به ساختن یک تیم می باشد. تمام مربیان هلندی به همین گونه اند. آن ها می خواهند یک تیم را بنا کنند. آن ها می خواهند برنده شوند، اما این کار سختیست چرا که هر سال بازیکنانشان تغییر می کند."


فن بومل به بازیکنانی که در فصل آینده به منچستریونایتد اضافه خواهند شد نیز این چنین هشدار داد: "او نسبت به مربی های دیگر متفاوت است. شما باید خود را با او وفق دهید و اگر این اتفاق بیفتد، همه چیز ساده خواهد بود. اگر از او ترسیده باشید، کیفیت لازم برای بازی در این سطح را ندارید. برای او احترام قائل شوید، اما از او نترسید."


یکی از بازیکنانی که پیش تر با یونایتد به توافق رسیده است، ممفیس دیپای می باشد. فن بومل درباره پیوستن این بازیکن به شیاطین سرخ گفت: "ممفیس می تواند در اینجا موفق شود، زیرا پیش از این با فن خال در جام جهانی کار کرده است. آمدن به این باشگاه برای او آسان تر است. اگر شما این مربی را نشناسید و از خارج از انگلستان به این باشگاه بیایید، اوضاع سختی خواهد بود. پیش بینی عملکرد او سخت خواهد بود، اما وی دارای کیفیت های لازم است. شما به وینگرهایی همچون کریستیانو رونالدو، لیونل مسی، آرین روبن، فرانک ریبری و نیمار نیاز دارید. در هلند همه چیز برای او آسان بود، اما اکنون باید قدم بزرگی را بردارد. او به باشگاه شگفت انگیزی پیوسته است و حالا زمان خواهد برد تا خود را با وضعیت فعلی وفق دهد. او مهارت های تکنیکی دارد. باید تمرکز خود را جمع کند. اگر او وارد رختکن تیم شود و کارهای احمقانه ای را انجام دهد، بازیکنانی در آن جا حضور خواهند داشت که به وی بگویند: "هی، ممفیس، آرام باش و بازی ات را انجام بده". او پتانسیل بالایی دارد، اما من قصد ندارم که بگویم او مسی جدید خواهد بود، زیرا از همین حالا می توانم تیتر روزنامه ها را تصور کنم."

فن بومل برای عدم بازی کردن در لیگ برتر انگلستان افسوس می خورد اما با وجود علاقه لیدز یونایتد و تاتنهام به جذب وی، اکنون در حال وارد شدن به دنیای مربیگری می باشد و مشتاق به مربیگری در انگلستان می باشد. او در این باره اظهار داشت: "بلی. این عالی خواهد بود."

اما آیا او هم ممکن است روزی شلوارش را در رختکن تیم به زیر کشد؟ وی در حالی که می خندد، پاسخ می دهد: "نه!"
 

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
mojtaba پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 09:56

میراث فن خال:
مولر و الابا و بداشتوبر...خرید روبن...اوردن شواینی به مرکز زمین.

میراث گواردیولا:
برنات...خرید الونسو و اوردن لام و الابا به مرکز زمین و تحقیر جلو ریال و بارسا...

ولی گواردیولا نابغه است...

بایرن مونیخ پنج‌شنبه 28 خرداد 1394 ساعت 16:03

واقعا حرفت رو قبول دارم فن خال بایرن رو به اوج برگردوند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد