وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

باستین شواین اشتایگر، رفتن یا ماندن؟

 

شایعات در زمینه جدایى باستین شواین اشتایگر از بایرن مونیخ و پیوستن به منچستریونایتد در این روزها به مراتب شنیده مى شود، اما براى او بهتر است تا در جمع مونیخى ها بماند یا این تیم را ترک کند؟

قرارداد باستین شواین اشتایگر با باشگاه بایرن مونیخ تا پایان ماه ژوئن سال آینده میلادى اعتبار دارد و اینکه کاپیتان مانشافت حاضر به تمدید قرارداد خود با مونیخى ها خواهد بود، هنوز در هاله اى از ابهام قرار دارد، چون شواین اشتایگرخود بعد از بازى دوستانه تیم ملى آلمان مقابل آمریکا درباره آینده خود اعلام کرده بود که در این تابستان با کارل هاینتس رومنیگه مدیر باشگاه بایرن مونیخ گفتگو خواهد کرد.

شواین اشتایگر البته در هفته های گذشته با اعلام وفاداری خود به بایرن مونیخ تا حدودی خیال هواداران مونیخی را بابت ماندن در تیم محبوبشان به نحوی راحت نموده بود، اما حال با صحبت های کارل هایتنس رومنیگه در خصصوص تمایل شواینی به رفتن به منچستر و همچنین پیشنهاد دو ساله شیاطین سرخ به کاپیتان مانشافت، احتمال معرفی شواین اشتایگر به عنوان بازیکن جدید منچستر یونایتد در اولدترافرود به هواداران در هفته پیش رو بسیار بالا به نظر می  رسد، لوئیز فن خال سرمربى منچستریونایتد هم که پیش از این از سابقه همکارى با شواین اشتایگر در بایرن مونیخ نیز برخوردار است، به شدت خواهان جذب این هافبک توامند آلمانى شده است، در میان کارشناسان فوتبال آلمان اما در زمینه ماندن یا رفتن شواین اشتایگر از باشگاه بایرن مونیخ اختلاف نظر وجود دارد.

 

جدایى شواین اشتایگر از بایرن مونیخ براى هر دو طرف بهترین راه حل است

پپ گواردیولا در اوایل حضور خود در مونیخ شواین اشتایگر را بازیکنى"فوق العاده" خوانده بود و براى این سرمربى اسپانیایى، شواینى بازیکنى غیر قابل جانشین بود، اما در هفته هاى اخیر اعتماد لازم بین گواردیولا و شواین اشتایگر تا حدودى کم رنگ شده و به نظر این دو دیگر تمایلى به ادامه همکارى با یکدیگر نداشته باشند.

شواین اشتایگر همچنان بازیکن فوق العاده اى است و تردیدى در زمینه کیفیت و توانایى کاپیتان دوم بایرن مونیخ و خدى فوتبال مونیخى وجود ندارد. اما در فصل گذشته پپ گواردیولا براى چیدمان خود به ژابى آلونسو تازه وارد هم وطن خود اطمینان بیشترى نسبت به شواین اشتایگر داشت که این موضوع نارضایتى این هافبک آلمانى را به همراه داشته است. براى نمونه در بازى بسیار مهم و حساس برگشت مقابل پورتو از مرحله یک چهارم نهایى لیگ قهرمانان اروپاى فصل اخیر، با وجود اینکه در بازى رفت ژابى آلونسو مرتکب اشتباهات فاحشى شده بود باز هم در ترکیب اصلى تیم قرار گرفت و شواین اشتایگر بدون دلیل از سوى پپ گواردیولا بر روى نیمکت ذخیره ها قرار گرفت.

نقطه شروع اختلاف نظر بین شواین اشتایگر و پپ گواردیولا از بازى برگشت مقابل رئال مادرید در مرحله نیمه نهایى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا فصل 2013/14 آغاز شد که سرمربى اسپانیایى تیم از پیشنهاد شواینى مبنى بر استفاده از دو بازیکن در پست شماره شش براى رویارویى با مادریدى ها عصبانى شده بود:"ما نمى توانیم بر اساس ایده هاى بازیکنان کار کنیم، این امکان پذیر نیست. تیم باید بر اساس ایده هاى مربى بازى کند." از نظر بسیارى از کارشناسان فوتبال آلمان چنین موضوعى در نیمکت نشینى شواین اشتایگر در فصل اخیر بى تاثیر نبوده است.

از طرفى دیگر پپ گواردیولا به بازیکنانى نظیر تیاگو و فیلیپ لام براى قرار گرفتن در ترکیب اصلى تیم علاقه بیشترى نشان داده و با بازگشت بازیکنان جوانى نظیر پیر امیل هویبیرگ و یوشوا کیمیش بازیکن مورد علاقه پپ گواردیولا به کادر مونیخى ها، رقابت بر سر حضور در ترکیب اصلى بایرن مونیخ در میانه میدان افزایش خواهد یافت و شرایط چندان به نفع شواین اشتایگر نخواهد بود.

شواین اشتایگر بى تردید هنوز مى تواند عملکردى فوق العاده از خود به نمایش گذارد و همانند مانشافت کارگردان اصلى تیم باشد، اما براى این منظور وى نیاز به اعتماد کامل سرمربى تیم است، در بایرن مونیخ دیگر اما وجود چنین اعتمادى بین پپ گواردیولا و شواین اشتایگر احساس نمى شود. با چنین شرایطى اگر باشگاهى بزرگ همانند منچستریونایتد با هدایت لوئیر فن خال که اعتمادى کامل  به شواین اشتایگر دارد، خواهان جذب وى شده باشد، پیوستن به جمع شیاطین سرخ مى تواند تصمیمى منطقى دانست. جدایى از بایرن مونیخ توسط شواین اشتایگر را نباید به دلیل ترس او از رقابت درون تیمى و یا گواردیولا ارزیابى نمود، بلکه این موضوع را بیشتر دلیلى بر تسلیم نشدن شواین اشتایگر دانست. جدایى احتمالى این بازیکن از خانواده بایرن مونیخ همچنین نمى تواند تاثیر مخربى بر وجهه این هافبک محبوب در بین هواداران این تیم داشته باشد و بر عکس مى تواند به بهترین راه حل براى هر دو طرف بدل گردد و مى تواند براى شروعى دوباره چه از نظر ورزشى و چه اقتصادى، فرصتى دوباره در اختیار شواین اشتایگر قرار دهد.

 

پیوند فرا فوتبالى شواین اشتایگر و بایرن مونیخ

حضور شواین اشتایگر تنها در دو تیم بایرن مونیخ و مانشافت براى طرفداران مونیخى قابل تصور است. چون وى از چهارده سالگى در این باشگاه حضور داشته و براى اولین بار در نوامبر 2002 در سن هیجده سالگى در کنار بازیکنانى نظیر مهمت شول، الکساندر زیکلر و بیسنته لیزارازو در تیم اصلى بایرن مونیخ به میدان رفته است.

حال کمتر از سیزده سال بعد، شواین اشتایگر سى سال سن دارد و توانسته در این مدت هشت قهرمانى در بوندسلیگا، هفت قهرمانى در DFP Pokal و سه مرتبه حضور در فینال لیگ قهرمانان را در لباس بایرن مونیخ تجربه نماید و خود را به چهره اصلى تیم تبدیل کند و چنین مسئله اى باید همچنان باقى بماند. چون در کنار نام هاى بزرگى همچون فرانتس بکن باوئر، پل برایتنر، اولى هوینس، گرد مولر و الیور کان این شواین اشتایگر و فیلیپ لام هستند که تاریخ با ارزش باشگاه بایرن مونیخ را رقم مى زنند. بین شواین اشتایگر و باشگاه بایرن مونیخ پیوندى فرا فوتبالى برقرار است، شواین اشتایگر چهره محبوب هواداران و خداى فوتبال مونیخى ها است و به عنوان یکى از بازیکنان پرورش یافته در خود باشگاه بایرن مونیخ به عنوان سمبل و نماد باشگاه از جایگاهى خاص نزد سران بایرن مونیخ نیز برخوردار است.

شواین اشتایگر هنوز مى تواند نقشى مهم در بایرن مونیخ بر عهده گیرد، وى سال دشوارى را سپرى نموده و بعد از فتح جام جهانى به دلیل مصدومیت اولین بازى رسمى خود را در ماه نوامبر انجام داده است. با این وجود وى براى باز پس گیرى جایگاه اصلى خود در تیم به نبرد پرداخت و نشان داد که همچنان بازیکن قابل اعتمادى است. فرانتس بکن باوئر مدیر افتخارى بایرن مونیخ نیز به تازگى به روزنامه Bild آلمان در این زمینه گفته است:"شواین اشتایگر باید در مونیخ بماند، چون وى هنوز حداقل مى تواند دو فصل دیگر در بالاترین سطح ممکن بازى نماید."

بى تردید رقابتى سنگین در میانه میدان بایرن مونیخ در انتظار شواین اشتایگر خواهد بود، خاوى مارتنیز، تیاگو، لام و آلونسو همگى در شرایط خوبى قرار دارند، از طرفى هویبیرگ و کیمیش نیز به کادر تیم اضافه خواهند شد و جذب احتمالى آنخل دى ماریا نیز رقابت را در میانه میدان مونیخى ها به شدت افزایش خواهد داد. چنین رقابتى با توجه به رابطه نه چندان خوب بین شواین اشتایگر و پپ گواردیولا مى تواند به قیمت نیمکت نشینى یا قرار گیرى کاپیتان مانشافت با سابقه انجام 111 بازى ملى در پست غیر تخصصى تمام شود.

شواین اشتایگر به عنوان کاپیتان مانشافت به حضور مرتب در ترکیب اصلى بایرن مونیخ نیاز دارد تا حضور او در رقابت هاى یورو 2016 در کشور فرانسه به خطر نیفتد. انتقال به تیمى دیگر مى تواند با توجه به رقابت هاى یورو 2016 تصمیمى پر ریسک محسوب مى شود و به همین دلیل بهتر است شواین اشتایگر توصیه فرانتس بکن باوئر مبنى بر ماندن در مونیخ را پذیرا باشد.  

 

به قلم Andreas Königl و Oliver Maywurm از وب سایت Goal

 

منبع

نظرات 8 + ارسال نظر
عاشق بایرن مونیخ جمعه 19 تیر 1394 ساعت 18:55

ای خداااااااا دارم دیوونه میشم
خیلی ناراحتم تو رو جون اون عزیزت رئیس تو بایرن بمون
تمنا میکن
منچستر حالم ازت به هم میخوره چرا این فصل گیر دادی به ستاره های ما

germany جمعه 19 تیر 1394 ساعت 19:36

ای بابا دیووانه شدیم به خدا؟؟؟عنچستر گمشو دیگه حوصلمون رو سر بردی....واقعا خاک بر سر پپ که ژابی الونسو رو به شواینی ترجیح میده...اخه نمیشه هم وطنشه نباید بهش بی احترامی بشه!!!

محمدرضا از 96 عاشق آلمان جمعه 19 تیر 1394 ساعت 21:03

دای بااااااابااااااا شورشو دراوردن بسه دیگه یروز هست ی روز نیست مسخره کرده بقران گور بابای اون کچل مزخرف و رومینکه ک دارن چکار میکنن ...اولی جون کجایی که تیمتو ب فنا دادن

sijOoL جمعه 19 تیر 1394 ساعت 21:51

Inam aneshO dar avOrdehaa!!!!ya bmun ya borO dge melatO oskoLe khodet kardi

germany جمعه 19 تیر 1394 ساعت 22:25

الان به چه چیزی دیس دادین...به خاطر گواردیولاست؟؟؟؟؟ خب خودتون بگید الونسو بهتره یا شواینی...حتی شوخیشم زشته؟؟؟

ariya1900 شنبه 20 تیر 1394 ساعت 00:37

به هیچ تیمی نمیره شواینی.. تا آخر فوتبالشم در بایرن مونیخ میمونه.. مطمئن باشید

این بازیکن متعصب ترینه.

hamidreza شنبه 20 تیر 1394 ساعت 01:27

چقدر بده این دوران یاده روزای رفتنه بالاک و لوسیو و نخریدن بازیکنای تاب بجاشون میفتم رومنیگه داره راهه بکن بائرو میره

fcbayern شنبه 20 تیر 1394 ساعت 01:29

بچه این ژرمنی واقعی نیست.
کنار اسمش برچم اسپانیا هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد