وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ یا بایرن گواردیولا؟

 

فروش باستین شواین اشتایگر به منچستریونایتد را مى توان قدم بعدى براى تبدیل بایرن مونیخ به تیم مورد نظر پپ گواردیولا ارزیابى نمود، تسیلم شدن به خواسته هاى گواردیولا تصمیمى پرریسک خواهد بود که عواقبى منفى به همراه خواهد داشت.

کارل هاینس رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ نسبت به تمدید قرارداد پپ گواردیولا با بایرن مونیخ بعد از سال 2016 اندکى خوش بینى خود را از دست داده است و این موضوع را مى توان از مقایسه اظهارات اخیر رومنیگه در این زمینه برداشت نمود.

رومنیگه در ماه آپریل گذشته درباره آینده گواردیولا در مونیخ گفته بود:"من فکر مى کنم که از شانس بسیار خوب و بالایى براى ماندن پپ گواردیولا در مونیخ بعد از سال 2016 برخوردار هستیم." اما رومنیگه در مورد همین موضوع روز پنج شنبه گذشته تنها از"شانس خوب" بایرن مونیخ براى تمدید قرارداد با پپ گواردیولا صحبت نمود.

اختلاف بسیار ظریفى بین خوب و بسیار خوب برخوردار است و هواداران بایرن مونیخ نسبت به این موضوع و چنین اختلافى چندان تجربه خوبى ندارند، براى نمونه اولى هوینس رئیس سابق باشگاه بایرن مونیخ دو سال گذشته شانس ماندن ماریو گومز در بایرن مونیخ را "خوب" دانسته بود، اما در کمتر از چند روز ماریو گومز بایرن مونیخ را به مقصد فیورنتینا ترک نمود.

حال باید منتظر ماند و دید که رومنیگه و سایر تصمیم گیرندگان در بایرن مونیخ، چگونه شانس خود را براى تمدید قرارداد پپ گواردیولا بار دیگر از "خوب" به "بسیار خوب" تبدیل خواهند نمود، البته مى توان صدور مجوز جدایى شواین اشتایگر اسطوره تیم از بایرن مونیخ را در هیمن راستا ارزیابى نمود.

از هفته هاى گذشته شایعات و گمانه زنى هاى بسیار زیادى در زمینه علاقه لوئیز فن خال سرمربى منچستریونایتد به جذب شواین اشتایگر مطرح شده و باشگاه بایرن مونیخ على رغم ابراز تمایل شواین اشتایگر به ماندن در بایرن مونیخ، نه تنها تلاشى براى تمدید قرارداد کاپیتان خود ننموده، بلکه چنین شایعاتى را تکذیب نیز نکرده اند و کارل هاینتس رومنیگه در صحبت هاى رو پنج شنبه خود به نوعى حتى درب هاى خروجى را نیز به باستین شواین اشتایگر نشان داده است.

حال با پیشنهاد منچستریونایتد شواین اشتایگر در حال ترک مونیخ و پیوستن به سرمربى سابق خود در لیگ برتر جزیره مى باشد و بنا به دلایل بسیارى مى توان تصمیم شواینى براى پیوستن به شیاطین سرخ را منطقى و عقلانى ارزیابى نمود و در این زمینه مى توان تنها به منفعل بودن بودن سران مونیخى از جمله رومنیگه انتقاد وارد نمود، چون وى در این زمینه تنها در راستاى برآورده نمودن انتظارات پپ گواردیولا عمل نموده است.

تیاگو آلکانتارا بازیکن محبوب و بسیار مورد علاقه پپ گواردیولا محسوب مى شود که در فصل آینده پپ گواردیولا نقش اصلى را در مرکز میدان به وى واگذار خواهد نمود و با حضور ژابى آلونسو دیگر اسپانیایى تیم، باستین شواین اشتایگر تنها گزینه سوم گواردیولا براى قرار گیرى در میانه میدان بایرن مونیخ خواهد بود.

پپ گواردیولا در حال حاضر به باستین شواین اشتایگر نیازى مبرم و ضرورى ندارد و به همین دلیل باشگاه بایرن مونیخ نیز شواین اشتایگر را بازیکنى مازاد مى داند و منطق باشگاه بایرن مونیخ در حال حاضر با وجود نارضایتى هواداران این گونه است. پپ گواردیولا در ابتداى شروع فعالیت خود در بایرن مونیخ خواستار جذب نیمار شده بود، اما اولین درخواست گواردیولا توسط اولى هوینس مدیر سابق باشگاه به دلیل تجربه نه چندان موفق مونیخى ها با بازیکنان برزیلى پذیرفته نشد و به جاى نیمار، ماریو گوتسه به کادر تیم اضافه گردید.

در حال حاضر اما سران مونیخى همه تلاش خود را بر روى براى برآورده نمودن درخواست هاى پپ گواردیولا و به نوعى راضى نگه داشتن این سرمربى اسپانیایى متمرکز شده و جدایى باستین شواین اشتایگر و همچنین خرید داگلاس کاستا با وجود بازیکنانى نظیر توماس مولر و ماریو گوتزه در پستى مشابه را مى توان در این راستا دانست، با وجود اینکه در تجربه ناخوشایند مونیخى ها از بازیکنان برزیلى در این دو سال تغییرى ایجاد نشده است.

بایرن مونیخ مطابق با ادعاى روزنامه مونیخى Süddeutsche Zeitung در برنامه هاى خود به صورت بسیار عجیب و کم سابقه اى خود را به پپ گواردیولا وابسته نموده است. این استراتژى اما مى تواند باریسک و پیامدهاى منفى زیادى به همراه باشد، چون در حالى که سران مونیخى سیاست باشگاه را به طور کامل با خواسته هاى پپ گواردیولا هماهنگ و منطبق نموده اند، هنوز مشخص نیست که این سرمربى اسپانیایى قرارداد خود را در پایان فصل پیش رو با مونیخى ها تمدید خواهد نمود یا این تیم را به مقصد منچسترسیتى ترک خواهد کرد.

بایرن مونیخ در حال فاصله گرفتن از سنت و ریشه خود است و FC Bayern München به FC Pep Gurdiola  تبدیل شده و حتى شعار معروف این باشگاه نیز از Mia san Mia به Mia san Pep بدل گشته است. اما اگر پپ گواردیولا در انتهاى فصل آتى قرارداد خود را با بایرن مونیخ تمدید ننماید، چه اتفاقى براى بایرن مونیخ خواهد افتاد؟ به نظر رومنیگه با این مسئله چندان مشکلى ندارد، هر چند وى از برنامه اى نیز براى دوران بایرن مونیخ پس از گواردیولا برخوردار نیست، چون وى در پاسخ به پرسشى در این زمینه گفته است:"اگر گواردیولا با ما تمدید ننماید، زندگى باز هم ادامه خواهد داشت." 

 

به قلم Martin Hoffmann از وب سایت آلمانى Sport1
 

منبع

نظرات 10 + ارسال نظر
آلمان 90 + 14 شنبه 20 تیر 1394 ساعت 18:06

کچچچچچچچچچچچچچل ... عوضی عوضیییییییییی

ح.ر.واقف شنبه 20 تیر 1394 ساعت 19:35

خدا لعنت کنه باعث و بانیش رو. یه زمانی بالاک رفت و بعدش گومز و کروس و حالا هم شواینی. همشون هم آلمانی بودند و بهترین های زمان خودشون. تونستند جایگزینی مثل خودشون بیارند؟ صد البته که نه.

علی بیرهوف شنبه 20 تیر 1394 ساعت 19:54

تا به حال سابقه نداشته تو فوتبال حرفه ای یه مربی اینقدر علنی یه تیمو نابود کنه.یعنی به جز بایر هیچ تیمی حاضر میشه این جاسوس رو به عنوان مربی انتخاب کنه.اون الان داره از بارسا هم حقوق میگیره.

Erik شنبه 20 تیر 1394 ساعت 20:17

Fick dich pep
اسپانیایی گاو چرون
بیشتر از بارسا از تو متنفرم

germany شنبه 20 تیر 1394 ساعت 21:40

پپپ عوضی حرضه به معنای واقعی کلمه گورتو گم کننننننننننننننن بیرون......حالم از قیافت بهم میخوره انتر؟؟؟؟

Führer شنبه 20 تیر 1394 ساعت 22:49

گواردیولای بارسایی و اسپانیایی مسخره تیم رو منهدم کرده..این مردک هیچی واسه تیم نذاشته..البته نمیدونم رومنیگه چش شده! انگار هوش نداره!

علی رودبک شنبه 20 تیر 1394 ساعت 23:18

علی بیرهوف خودت داره میگی مربی!!
پپ اگه مربی بود که ...!

ریبرو یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 13:01

بایرن مونیخ

شواینی یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 13:02

بایرن مونیخ

JUST BARCA یکشنبه 21 تیر 1394 ساعت 18:07

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد