وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

حمایت نویر از کودکان؛ گفتگو با سنگربان آلمانی به مناسبت روز کودک در آلمان

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، مانوئل نویر که در حمایت از کودکان بسیار فعال می باشد، به مناسبت روز کودک در آلمان در این باره به گفتگو پرداخته است.  

بیستم سپتامبر در آلمان به عنوان روز کودکان نامگذاری شده است. مانوئل نویر سنگربان مانشافت و تیم بایرن مونیخ که پیش از این نیز در امر حمایت از کودکان فعال بوده است و حتی بنیادهای خیریه ای در این راستا راه اندازی کرده ، بدون شک در روز کودک نیز بیش از پیش در این زمینه فعال و با انگیزه نشان می دهد. او به همین مناسبت در مورد فعالیت های خود در این راستا با سایت رسمی بوندس لیگا به گفتگو نشسته است:

مانوئل نویر، شما اکنون سفیر بوندسلیگا در امور کودکان و نوجوانان و حمایت از آنها محسوب می شوید و با بنیادهای کودکان خود، فعالیت های بسیاری انجام می دهید. انگیزه شما از این فعالیت ها چیست؟

“وقتی شما به تمام نقاط دنیا سفر می کنید و کودکان جهان را در مناطق مختلف می بینید، متوجه می شوید که همه آنها در تمام دنیا به کمک نیاز دارند. من به یاد دوران مدرسه خود می افتم، مثلا زمانی که یک کودک از من می خواست تا غذایم را با او تقسیم کنم، و یا زمانی که تعدادی از هم مدرسه ای های من نمی توانستند با ما به سفرهای مدرسه بیایند، چون پول کافی نداشتند. چنین چیزهایی دیگر نباید در جامعه وجود داشته باشند. من در این فعالیت ها از هم تیمی های سابق خودم از جمله کریستوف متسلدر و جرالد آساموا الگو گرفتم. آنها نیز چندین بنیاد کودک راه اندازی کرده اند و به من ایده های خوبی دادند.
 

شعار روز کودک امسال، "بچه ها خوش آمدید!" برای شما و فعالیت بنیادتان چه معنی ای دارد؟

“ فکر می کنم به عنوان کسی که در انظار عمومی زیاد دیده می شود، و به عنوان بازیکن تیم ملی، برای ما آسان است که کار های خوب را ترویج دهیم و انگیزه ایجاد کنیم. اینکه چگونه و کجا این کارها را انجام دهیم بستگی به هدفمان دارد. برای من به شخصه، کارهای بلند مدت و ماندگار از اهمیت زیادی برخوردار هستند. برای همین ما در سال 2014 اولین مرکز کودکان و نوجوانان را تحت عنوان MANUS تاسیس کردیم. در این مرکز به همه کودکان صرف نظر از ملیت و مذهبشان خوش آمد گفته می شود و از آنها استقبال می کنیم. در بنیادی که من راه اندازی کردم، این موضوع همیشه مد نظر بوده است که همه کودکان باید برای تحصیل، امکانات و موقعیت های برابر داشته باشند. من خوشحال هستم که در این راه تنها نیستیم و می توانیم روی همکاری دیگر گروه ها و بنیاد ها، از جمله بوندس لیگا حساب کنیم.
 

این فرهنگ خوش آمد گویی را در هفته ها و ماه های اخیر دیدیم، زمانی که مردم برای بهتر کردن شرایط پناهجویان به اروپا تلاش می کردند. فوتبال برای حمایت از کودکان پناهجو چه کارهایی می تواند انجام دهد؟

“به کودکان باید چشم انداز روشن و فرصتهای مناسب برای آینده داده شود. برای همین باید با کودکان پناهجو همبستگی کنیم. فوتبال می تواند نقشی فوق العاده در این زمینه ایفا کند. بوندسلیگا ابتکاری به اسم "به فوتبال خوش آمدید" بوجود آورده که من از آن بسیار استقبال می کنم. در بنیار MANUS نیز ما به کودکان پناهجو رسیدگی می کنیم. در حال حاضر خانواده های پناهجوی زیادی به گلزنکرشن وارد می شوند و باعث افتخار ماست که ما می توانیم حداقل برای چند ساعت یا چند روز به آنها پناه دهیم.
 

پروژه ای نیز با همکاری شما و بنیاد بوندس لیگا در راستای حمایت از پناهجویان درحال انجام است...

“این ابتکار از بازی فوتبال خیریه میان تیم بنیادهای من و درک تویتسکی شکل گرفت. مفهوم این کار ساده است: یک نیمه فوتبال بازی می کنید، و نیمه دوم زبان آلمانی یاد می گیرید. هدف از این کار، ادغام کودکان پناهجو با جامعه آلمان و آشنایی فرهنگها با یکدیگر از طریق فوتبال است. خوشحال هستم که اکنون بنیاد بوندسلیگا نیز این کار را در سراسر کشور آغاز کرده است.
 

منبع

نظرات 4 + ارسال نظر
muller دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 02:28

چقدر خوش اخلاقه همه ی آلمانی ها همینطورن بسیار خوش اخلاق واقعا بهترین مردمن.

امیر مونیخی دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 10:27

❤❤❤❤❤

جواد دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 11:01

چقد این پسر نازه
نویر خیلی گلی

Aylar دوشنبه 30 شهریور 1394 ساعت 12:31

جونم سوپر مانو که همه ی تیما حسرتشو میخورن .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد