وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

پاسخ بایرنی ها به انتقادها از سفر به قطر

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، سفر دوباره بایرنی‌ها به قطر در افکار عمومی آلمان بحث‌برانگیز شد، اما باشگاه در تلاش است از بزرگ شدن این موضوع جلوگیری کند.   

 
کاپیتان فیلیپ لام به دلیل رفتارش در بایرن به عنوان دیپلمات شناخته می‌شود. از اینرو تعجبی نداشت که او امروز و پیش از پرواز تیمش به قطر مسئولیت خطیر توجیه این سفر را که افکار عمومی کشورش برای انتخاب آن از باواریایی‌ها توضیح خواسته‌اند بر عهده بگیرد. او در پاسخ به خبرنگاران مدعی شد:" تیم و همه اعضای باشگاه ما از موضوعاتی که در قطر جریان دارند با خبرند و چشمانشان را بروی این مسائل نبسته‌اند و نخواهد بست. اما براستی کدام راه بهتر است؟ درگیر شدن با موضوع و به سوال کشیدن آن، یا قهر کردن و ماندن در خانه؟ ما مناسب‌ترین خروجی ممکن را از این داستان درخواهیم آورد."
  این ششمین بار پیاپی است که بایرن مونیخ برای برپایی اردوی تدارکاتی دوحه را انتخاب می‌کند. کارل هاینس رومنیگه ،نایب رئیس این باشگاه، در اینباره گفت:" از اردو در اسپایر آکادمی تجربیات خوبی اندوخته‌ایم. اردوی تدارکاتی موضع‌گیری سیاسی هم نیست و نباید موضوعاتی که به هم ارتباطی ندارند را با هم قاطی کنیم. البته همتایان ما در دوحه به حساسیت ما در قبال مسئله حقوق کارگران آگاهند؛ اما تنها از سر احترام به دغدغه‌هایمان گوش می‌دهند."
اما یکی از مهمترین و مطرح‌ترین کلوب‌های هواداران بایرن به نام "کلوب شماره دوازده" اعلام کرد:" ما عقیده داریم سفر بایرن به قطر به دلیل نقض حقوق بشر که در این کشور صورت می‌گیرد موضوعی غیر قابل دفاع است و باید شدیدا نقد شود."
سخنگوی حزب سبزهای آلمان هم گفت:" باورکردنی نیست که بایرن به اعتراضات توجه نمی‌کند." تعیین دوباره این مقصد حتی صدای سیاستمداران سوسیال دموکرات پارلمان اروپا را هم درآورده و آنها هم به این مناسبت بار دیگر آنچه نقض گسترده حقوق بشر در قطر می‌خوانند را شدیدا محکوم کردند.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد