وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

بایرن مونیخ و هشت اتفاق حساس و مهم تا پایان فصل!

با انجام بازی رفت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا دوران حساس پایان فصل برای مونیخی ها آغاز شده است، در هفته های تا پایان فصل مونیخی ها می بایست تدابیر لازم برای وقوع هشت اتفاق مهم را بیندیشند. 

 

در فوتبال اروپا همواره با شروع ماه آپریل حساس ترین دوران یک فصل از رقابت های فوتبال نیز آغاز می گردد، بایرن مونیخ نیز با عبور از سد بنفیکا در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، این دوران حساس از فصل را آغاز کرده است. اما تا پایان فصل مونیخی ها می بایست با تدبیر و تمرکز لازم، زمینه ساز وقوع هشت اتفاق مهم شوند.

یک- رسیدن به فینال لیگ قهرمانان:

بایرن مونیخ بعد از شکستبنفیکادر مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، برای رسیدن به فینال میلان می بایست در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها به مصاف تیم اتلتیکو ماردید برود، تیم قدرتمندی که با از پیش رو برداشتن بارسلونا همه دوستداران فوتبال را غافلگیر کرده است، مونیخی از زمان حضور  پپ گواردیولا در این تیم دو مرتبه در همین مرحله مقابل رئال مادرید و بارسلونا، دو حریف اسپانیایی خود  در دو فصل گذشته مغلوب گشته اند، حال باید منتظر ماند و دید که نماینده آلمان این بار موفق به شکست رقیبی دیگر از فوتبال اسپانیا برای حضور در فینال لیگ قهرمانان خواهدشد، یا گواردیولا بدون فتح لیگ قهرمانان مونیخ را به مقصد منچستر ترک خواهد نمود.

دو- آماده ساختن ژروم بوآتینگ:

بوآتینگ در این فصل تا پیش از مصدومیت خود در آغاز بازی های برگشت بوندسلیگا به ضمانتی برای انسجام خط دفاعی بایرن مونیخ بدل گشته بود. وی به شدت در حال تمرین برای بازگشت به تیم است و در حال حاضر کار با توپ را شروع کرده است. با توجه به میزان بالای اهمیت این مدافع ملی پوش آلمانی، کادر فنی بایرن مونیخ مایل به انجام هیچ ریسکی برای بازگرداندن سریع بوآتینگ به میادین نیست. اما بعد از  راهیابی مونیخی ها به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان، می توان انتظار داشت که وی در این مرحله به ترکیب تیم اضافه گردد که با توجه به قدرت بالای بازی سازی و همچنین تمرکز خوب بوآتینگ در کارهای دفاعی، بازگشت وی می تواند به کمک بزرگی برای کاهش نگرانی های گواردیولا در خط دفاعی بدل گردد.

سه- مشخص نمودن تکلیف ماریو گوتسه:

در این روزها انتشار گمانه زنی و شایعه ای در زمینه آینده ماریو گوتسه به بخشی ثابت در مطبوعات آلمانی بدل گشته است، این ستاره آلمانی در این مقطع از فصل زیر نظر گواردیولا نقش چندان مهمی ایفا نمی نماید، اما پرسش ها در خصوص آینده وی به مسئله ای آزار دهنده برای سران و کادر فنی بایرن مونیخ تبدیل شده است. مونیخی ها باید در هفته های آینده هر چه سریع تر در خصوص آینده گوتسه در مونیخ شفاف سازی نمایند، چون به نظر می رسد این بازیکن خود چندان تمایلی به تمدید قرارداد خود با بایرن مونیخ ندارد. مدیر برنامه های گوتسه نیز تمایل دارد تا بعد از رقابت های یورو 2016 در زمینه آینده این بازیکن تصمیم گیری شود، در حال حاضر به نظر سران دورتموند به شدت به دنبال بازگرداندن ستاره سابق خود به سیگنال ایدونا پارک هستند.

چهار- تمدید قرارداد با روبن و ریبری:

"ریب" و "روب" هر دو بازیکنان بزرگی هستند و بی تردید از شایستگی تمدید قراردادشان در مونیخ برخوردار هستند، مشکل بزرگ در این زمینه اما شرایط سنی این دو ستاره می باشد، چون با وجود سن بالابه هر دوی آنها دستمزدهای بسیار بالایی در مونیخ تعلق می گیرد که همین مسئله تمدید قرارداد با آنها که قراردادشان تا سال 2017 اعتبار دارد را با مشکل روبرو می نماید. به احتمال فراوان سران باشگاه تنها با تمدید یک ساله قرارداد آنها با چنین دستمزدی موافقت خواهند نمود، حال باید منتظر ماند و دید که آیا روبن و ریبری با کاهش دستمزد خود برای ماندن طولانی مدت تر در آلیانس آره نا موافقت خواهند کرد.

پنج- انعقاد قرارداد طولانی مدت با روبرت لواندوفسکی:

بی تردید تمدید مذاکرات برای تمدید قرارداد لواندوفسکی بسیار سخت از "روبری" خواهد بود، دستمزدهای بازیکنانی نظر مولر، نویر، آلابا، بوآتینگ و مارتنیز برای ماندن در مونیخ به شدت افزیش یافته و این مسئله برای لواندوفسکی نیز مخفی نمانده است. مدیر برنامه های لواندوفسکی به همین دلیل با به وسط کشیدن پیشنهادات برخی تیم های خارجی برای جذب لواندوفسکی، می خواهد سران مونیخی را به افزایش دستمزد لوندوفسکی ترغیب نماید. با این وجود رومنیگه از سران مونیخ در این زمینه معتقد است:"من هیچ توضیحی برای تمدید قرارداد لواندوفسکی ندارم، چون نمی خواهیم وارد بازی مدیر برنامه وی شویم. ما با او تا سال 2019 قرارداد داریم و به همین دلیل می توانیم با خیالی آسوده در خصوص آینده وی تصمیم گیری کنیم." البته هیچ تردیدی وجود ندارد که مونیخی ها خواستار تمدید قرارداد مهاجم لهستانی خود هستند.

شش- قهرمانی در DFB Pokal:

در تاریخ نوزدهم آپریل مونیخی ها در مرحله نیمه نهایی جام حذفی آلمان موسوم به DFB Pokal به مصاف وردربرمن خواهند رفت و می توان انتظار داشت که شاگردان گواردیولا با پیروزی مقابل این تیم از شمال آلمان به بازی فینال راه یابند. دورتموند نیز درمرحله نیمه نهایی همین رقابت ها به مصاف هرتابرلین خواهد رفت و به احتمال زیاد دو تیم دورتموند و بایرن مونیخ در فینال این رقابت ها در برلین به مصاف هم خواهند رفت، پیروزی بایرن مونیخ در این دیدار می تواند به نحوی دیگر اقتدار بایرن مونیخ در فوتبال آلمان را به اثبات رساند.

هفت- برنامه ریزی مشخص برای کادر تیم در فصل 2016/17:

کارلو آنچلوتی سرمربی بایرن مونیخ به کدام بازیکنان تیم اعتماد دارد؟ چه کسی به کادر تیم اضافه خواهد شد و چه کسی تیم را ترک خواهد کرد؟ در حال حاضر آنچلوتی به همراه رومنیگه، سامر و رشکه مدیر فنی تیم به شدت به دنبال برنامه ریزی و تشکیل کادری قوی برای بایرن مونیخ سال های پیش رو هستند.بیشتر بازیکنان اصلی تیم به صورت بلند مدت با باشگاه قرارداد دارند و تنها در برخی از پست ها نیاز به تقویت تیم ضروری به نظر می رسد. در بازار نقل و انتقالات مونیخی ها برای جذب بازیکنان مورد نیاز می بایست به جدال تیم های متمول انگلیسی بروند که هرگز رقابتی آسان نمی باشد.

هشت- برگزاری گودبای پارتی برای گواردیولا بر روی بالکن شهرداری مونیخ:

هنوز برای مونیخی ها امکان فتح یک سه گانه دیگر پیش از ترک مونیخ توسط گواردیولا قابل تصور است. اولی هوینس رئیس سابق باشگاه پیش از این اعلام کرده بود که گواردیولا می خواهد با کسب یک سه گانه از بایرن مونیخ جدا شود، ادعایی که با واکنش سخت ماتیاس سامر مواجه شد، چون مدیر ورزشی بایرن مونیخ اعلام نمود که کسی در باشگاه درباره چنین موضوعی صحبت نمی کند. گواردیولا اما خود در این زمینه گفته است:"همه در بایرن مونیخ می خواهند سه گانه را فتح کنند، در بارسلونا و مادرید نیز این گونه است. اگر ما به چنین هدفی نرسیم، من نتوانسته ام وظیفه اصلی خود در مونیخ را انجام دهم. من فشار زیاد در این زمینه را قبول می کنم و برای پیروزی در هر دیدار همه تلاش خود را خوهم کرد.همه تیم ها قوی هستند و می خواهند شانس خود را در این زمینه امتحان نمایند و به همین خاطر رسیدن به سه گانه هرگز آسان نخواهد بود." به هر حال دوستداران بایرن مونیخ انتظار دارند که تیم محبوبشان با کسب قهرمانی در هر سه رقابت، کاپ های فتح شده را در انتهای فصل در بالکن شهرداری مونیخ به نمایش گذارد.

به قلم Daniel Rathjen از وب سایتEurosport

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد