وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

یورو 2016؛ گرد مولر؛ مهاجم افسانه ای آلمان را اگر می توانی مهار کن

صحبت های گرد مولر، تاریخ ساز یورو 1974 را مرور کرده ایم. 

 

جام ملت های سال 1972 همگام با شروع قدرت آلمان غربی بود. آلمان با افرادی چون بکن بائر و گرد مولر افسانه ای قهرمان یورو 72 شدند. گرد مولر در سال 1972 در اوج بود.

بعضی از افراد پیشگام اند. یعنی جلوتر از زمان خودشان هستند. پیش می روند و هیچ چیز نمی تواند جلوی خواستنشان را بگیرد. پی ریزی می کنند و مردم سال های بعد از روششان تقلید می کنند. گرد مولر شاید اگر در عصر حاضر فوتبال بازی می کرد به الگوی بسیاری از کودکان تبدیل می شد. پوستر هایش روی دیوار ها می رفت به نوع امروزی تر والپیپرش همه جا قرار می گرفت. مولر، استاد گلزنی تاریخ است. برای شکست رکورد های او احتیاج به بازیکنانی فرا زمینی همچون رونالدو و مسی است. حالا گرد مولر بازی نمی کند اما تاریخ نمی تواند او را به یاد نیاورد. او همیشه حاضر است، هرجا که اسم فوتبال باشد.

جام جهانی 1974

آلمان غربی در یورو 1972 با شکست شوروی در فینال فهرمان شد. گرد مولر بهترین گلزن مسابقات شد. تاریخچه کامل یورو 1972 را اینجا بخوانید.

مولر در نیمه نهایی آن جام هر دو گل ژرمن ها را به بلژیک زد و در پیروزی 3 بر 0 در فینال مقابل شوروی قدرتمند دو گل زد. او در 62 بازی ملی 68 گل به ثمر رساند.

ویژگی ای به نام شانس

من باید بگویم ما کمی خوش شانس بودیم. خوش شانس بودیم و من دو گل زدم. چیز دیگری به یاد ندارم. در آن زمان ما تیمی خوبی داشتیم. هه چیز سر جایش بود. مربی عالی کار می کرد و بازیکنان وظایفشان را به درستی انجام می دادند. ما خوش شانس بودیم و بردیم. این را از روی صداقت می گویم. ما از روس ها در بازی فینال هراسی نداشتیم. آن ها را قبلا شکست داده بودیم و از آن ها شناخت کافی داشتیم. عالی بازی کردیم. من دو گل زدم و پیروز شدیم. فینال عالی بود.

مخلوطی از دو جین ستاره

همه ما در بوندسلیگا عالی بودیم. بیشتر تیم از بایرن مونیخ و مونشن گلادباخ بودند و تعداد اندکی از فرانکفورت. ما هارمونی خوبی باهم داشتیم و یکدیگر را کاملا می شناختیم.

منبع

نظرات 1 + ارسال نظر
محمدرضا از 96 عاشق المان بایرن شنبه 18 اردیبهشت 1395 ساعت 01:00

بمب افکنی که دیگر هرگز نمی اید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد