وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

نظر ژرمنها پس از پیروزی برابر ایتالیا

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، دیشب در مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای اروپا 2016 تیم ملی فوتبال آلمان، تیم ملی فوتبال ایتالیا را در ضربات پنالتی شکست داد. در ادامه نظر ژرمنها را راجع به این دیدار می خوانید.    

 

 

یواخیم لو:

طبیعتا خوشحالم، فارغ از اینکه تیم حریف که بود. احساس فوق‌العاده‌ای دارم. البته فراموش نمی‌کنیم که این تورنمنت هنوز به پایان نرسیده و کار ادامه دارد. دیدار دراماتیکی بود؛ دقیقا تا آخرین ضربه. من شرایط مشابهی را در جام جهانی 2006 مقابل آرژانتین تجربه کردم. این دیدار از نظر تاکتیکی در سطح بالایی بود. اما ما دست بالا را داشتیم. ایتالیا مهاجمان خوبی دارد اما ما آنها را مهار کردیم. گل خوردن از روی پنالتی بدشانسی بود. تصور نمی کنم ایتالیا می توانست در جریان بازی به ما گل بزند. ما در مورد دفاع سه نفره صحبت کرده بودیم. واقعا لازم بود که کمی تیم را تغییر بدهیم. ایتالیا تیم متفاوتی نسبت به اسلواکی است. آنها با دو مهاجم نوک بازی می کنند و دو بال که در جلوی زمین حضور دارند. آنها از کناره ها به سمت داخل بازی می کنند و تلاش می کنند تا با فرستادن توپ به عمق دفاع، مهاجمان شان را صاحب توپ کنند. این به راحتی قابل پیش بینی بود اما آنها این کار را خیلی راحت انجام می دهند. بعد از بازی ایتالیا-اسپانیا، من فکر کردم که باید اینطور بازی کنیم. امروز جوانترین بازیکنان تعیین‌کننده پنالتی‌ها بودند؛ خیلی کوتاه به یوناس هکتور که آخرین پنالتی را گل کرد تبریک گفتم، زیرا مسلما شرایط خیلی خاص و دشواری بود. به نظر من ایتالیایی‌ها نه فقط امروز خوب بودند بلکه آنها همیشه و بطور کلی خوبند. باید آنها را با ابزارهای خود شکست داد و گاهی هم با هوشمندی. در مورد باستین هم، وقتی بازیکنی زمان زیادی بازی نکرده باشد، کار آسانی ندارد اما او یک آدم جنگجوست که می‌تواند از پس وظایفش به خوبی برآید.

 

مانوئل نویر:

تا به حال چنین ضربات پنالتی را تجربه نکرده بودم. فکر می کنم بیشتر ایتالیایی ها ضرباتشان را به مرکز دروازه زدند. نتیجه 1-1 که در پایان 120 دقیقه به دست آمد کمی با بد شانسی ما همراه بود. اما به نظر من ما تیم برتر میدان بودیم  و سزاوارانه صعود کردیم. واقعا یک چیز خاص است که این همه پنالتی زده شود. چقدر دراماتیک! ما نتوانستیم در 90 دقیقه و حتی 120 دقیقه ایتالیا را شکست دهیم و در نهایت ضربات پنالتی بین ایتالیا و آلمان حکم صادر کرد. واقعا بازی ساده ای نبود. یک جنگ واقعی همراه با استرس زیاد بود. من واقعا آماده شده بودم اما هیچ کدام از پنالتی زن های ایتالیا، آنطوری که معمولا پنالتی می زدند عمل نکردند و ضربه آنها در جهت دیگری بود. 

 

توماس مولر:

ما تیمی جوان و احساسی و در عین حال منظم و با تجربه در اختیار داریم. فرانسوی ها و پرتغالی ها خیلی دوست داشتند که ما را در حال بازگشت به خانه ببینند، اما اشتباه فکر می کردند. تا چند هفته آینده برای زدن پنالتی داوطلب نمی شوم. قدرت پنالتی زنی ام را باز می یابم و پس از یک یا دو ماه باز می گردم. اما اگر دوباره کار به ضربات پنالتی کشیده شود و کسی به من نیاز داشته باشد، من آماده هستم. اما اصراری برای زدن پنالتی نمی کنم.

 

سامی خدیرا:

آنچه تیم امشب در بازی با ایتالیا ارائه کرد، در حد یک قهرمان بود.تیم مقابل ایتالیا کاملا درخشید. گلی که از روی ضربه پنالتی در نیمه دوم دریافت کردیم، قابل تصور نبود. حالا هم بعد از این برد، راه‌مان به اتمام نرسیده است. ما همیشه تاکید کرده‌ایم که به ۲۳ بازیکن نیاز داریم که مصداق این موضوع را امشب دیدیم.

   

متس هوملس:
راهی طولانی را تا ضربات پنالتی طی کردیم. چند بار از گوشه های و ضربات کرنر شانس داشتیم اما موفق به گلزنی نشدیم. من خوشحالم که بوفون تنها توانست با انگشتانش توپ را لمس کند و مانع گل شدن پنالتی ام نشود! پس از برخورد با بازیکن حریف و اخطار گرفتن نمیدانستم دو کارته شده ام! بدنم مورد ضربه های بسیاری قرار گرفته اما استراحت نمی خواهم و مسلما دوست نخواهم داشت که هنگام دیدار نیمه نهایی درون زمین نباشم.

 

جروم بواتنگ:
دیدار بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم اما تیم برتر زمین، تیم ما بود. خطای پنالتی که انجام دادم احمقانه بود. به اندازه کافی دستانم را سریع پایین نیاوردم و توپ با دستانم برخورد کرد. بابت آن متاسفم.

 

یوناس هکتور:

از برد تیمم واقعا خوشحالم. اما سخت می‌توانم آنچه را که اتفاق افتاد، در قالب کلمات بیان کنم. به هرحال باید اذعان کنم که بازیکنی بسیار خوش‌اقبال بودم که ضربه‌ام وارد دروازه شد و به گل رسید. بعد از زدن آن همه ضربه پنالتی، دیگر بازیکنان کمی مانده بودند که پنالتی بزنند که نوبت عاقبت به من رسید. من هم قلبم را در دست گرفتم و توپم خدارا شکر گل شد. واقعا بسیار نبرد پرالتهابی بود. طبیعی است که در این میان شانس هم دخیل بود.

 

مسوت اوزیل:

چه بازی بود.غیرقابل باور شد.به نیمه نهایی راه پیدا کردیم. به همه آلمانی‌ها بابت این پیروزی تبریک می‌گویم.

 

الیور بیرهوف:
ضربات پنالتی لحظاتی خاص است که حس امید و ترس در آن وجود دارد. تیم حریف 120 دقیقه کامل را جنگید و همانطور که انتظار می رفت آن ها قوی و البته با هوش بودند. بازیکنان حالا خوشحال هستند اما باید در فکر بازی بعدی باشند. رویای بزرگ ما فتح یورو است و ما برای تحقق این رویا مشغول کار هستیم.

 
آنتونیو کونته (سرمربی تیم ملی ایتالیا):

مقابل یک حریف قدرتمند ما نشان دادیم که تیم سرسختی هستیم و همه حریفان باید احترام زیادی به ما بگذارند. کار کردن در تیم ملی انگیزه و احساسات زیادی به شما می دهد و من امیدوارم این یورو، میراثی از عشق به پیراهنی که به تن می کنیم را به جا بگذارد. فکر می کنم بزرگترین پیروزی برای من، کار کردن با این گروه بازیکنان است. از تدارکات و آشپزها و همه کسانی که در این تجربه فوق العاده دخیل بودند، احساس رضایت فوق العاده ای برای من به ارمغان آوردند. من افتخار کردن با این بازیکنان را داشتم که همه چیز به من دادند. وقتی هر کاری می توانید انجام می دهید، کسی نمی تواند از شما انتقاد کند و این بچه ها فراتر از وظیفه، هر چه در توان داشتند انجام دادند و فکر می کنم هواداران این را درک می کنند.

 

جیانلوئیجی بوفون (کاپیتان تیم ملی ایتالیا):

کونته از ما تمجید کرده و به بازیکنان تیم افتخار می‌کند. ما تمام تلاشمان را تا لحظه آخر انجام دادیم و با روحمان به دنبال این رویا بودیم. هر کدام دلیل خود را برای گریه کردن داریم. خیلی تلاش کردیم و خیلی به صعود نزدیک شدیم. خیلی عجیب است که بگوییم آلمان 3 پنالتی از دست داد و این باز هم کافی نبود. نمی‌توانم بگویم ما بدتر بودیم. این شکست برای ما خیلی شوکه کننده بود. دو سال پیش مشکل اینجا بود که ما با حسرت از رقابت‌ها کنار رفتیم. امشب واقعا تمام تلاشمان را کردیم و کافی نبود.

 

لئوناردو بونوچی (بازیکن تیم ملی ایتالیا):

از بابت بازی قدرتمندی که ارائه کردیم، خوشحالیم و به خود می‌بالیم. چون ما مقابل آلمان قهرمان جهان ایستادگی کردیم. البته باخت از این تیم به هر حال دردناک است. به داشتن مربی مثل کونته افتخار می‌کنیم که تیمی عالی را ساخت. من هم خوشحالم که عضوی از این تیم هستم. در پایان از همه هواداران تیفوسی ایتالیا بابت حمایت‌ از ما تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نظرات 1 + ارسال نظر
ارش یکشنبه 13 تیر 1395 ساعت 20:43

یعنی حال کردم که نویر رید به هیکل احمدی(گزارشگر).
تا حالا ندیده بودم گزارشگری انقدر به صراحت از تیمی حمایت کنه .
وقتی بوفون پنالتی ها رو میگرفت داشت خودشو جر میداد

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد