وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

هکتور، جنگجوی ژرمن؛ با روستایی وفادار مانشافت بیشتر آشنا شوید!

یوناس هکتور بدون شک یکی از بی حاشیه ترین بازیکنان تاریخ مانشافت است. در این یادداشت با او کمی بیشتر آشنا می شویم.  

 

754. این تعداد دقایقی است که سال گذشته تیم ملی آلمان در تمامی رقابت ها به میدان رفته است. این دقیقا تعداد دقایقی است که یک بازیکن آلمانی در آن حضور داشته است و آن بازیکن کسی نیست جز یوناس هکتور، مدافع چپ پای کلن. هکتور در تمام بازی های آلمان در سال 2015 حضور داشت تا از نام های بزرگی همچون مسعود اوزیل، تونی کروس، توماس مولر یا مانوئل نویر هم جلو بزند و تنها بازیکنی باشد که این تعداد بازی را انجام می دهد. اما اکنون یک سوال پیش می آید و آن هم دانستن علت این اتفاق است.

مدافع چپ پای کلن یکی از بازیکنانی است که در فوتبال امروز کمتر دیده می شود؛ از آن بازیکنانی که نسلشان در حال انقراض است! هکتور تنها بازیکن تیم ملی آلمان در یورو 2016 است که هرگز در تیم های پایه آلمان بازی نکرده است. او بازی خود را در آکادمی اس وی آورزماخر در دسته پنج آلمان شروع کرده است، آن هم زمانی که 9 سال داشته است. در ادامه به همراه این تیم در 20 سالگی به تیم اصلی رسید و با بزرگسالان باشگاه تمرین کرد.

او در بوندسلیگای 3 در سن 22 سالگی به همراه کلن2 بازی کرد و در سال 2014 در سن 24 سالگی اولین بازی رسمی خود در بوندسلیگا را انجام داد. نکته عجیب تر از این اعداد و ارقام، عدد 10 است؛ تعداد بازی هکتور قبل از دعوت شدن به تیم ملی آلمان! هکتور تنها با 10 بازی در بوندسلیگا خود را به تیم یواخیم لوو سختگیر رساند.

داستان هکتور به نوعی شبیه این قصه است: شما می توانید یک پسر را از روستا بیرون بیاورید اما نمی توانید روستا را از پسر بیرون بیاورید! در واقع هکتور شخصیتی مودب، آرام با لحنی زیبا دارد و بزرگترین جاه طلبی اش این است که از او ایراد گرفته نشود!

او از آورزماخر می آید. شهری با 2800 نفر جمعیت در منطقه سارلند در نزدیکی مرز فرانسه. زمانی که استعداد او باید شکوفا می شد و مورد توجه باشگاه بزرگ منطقه، ساربروکن قرار داشت، از پیوستن به این باشگاه خودداری کرد و با وفاداری تمام درباره عدم خروجش گفت:


من در آورزماخر خوشحال بودم و می خواستم کنار رفقایم فوتبال بازی کنم. آن زمان اصلا فکر نمی کردم در بوندسلیگا بازی کنم و اصلا رویای این را هم نداشتم!

او باید به 20 سالگی می رسید تا بالاخره بتواند جرات جدایی از زادگاهش را در خود ببیند. در تابستان 2010 او به کلن آمد تا برای تیم دوم این شهر در دسته چهارم آلمان بازی کند. کلن می خواست او را در ژانویه و در میان فصل به خدمت بگیرد، اما او دلش نمی خواست در میانه فصل از دوستانش جدا شود!

در کلن او به عنوان یک بازیساز کار خود را آغاز کرد. حتی قبل از این که یک هافبک دفاعی باشد، یک هافبک طراح در میانه زمین بود. دو سال بعد به تیم اصلی کلن رسید و به پستی انتقال یافت که امروز او را در تیم ملی می بینیم. بعد از خداحافظی فیلیپ لام از تیم ملی استرس برای هر دو جناح زمین وجود داشت و ظهور هکتور در سمت چپ خیال لوو را بابت این سمت تا حد زیادی راحت کرد. کریستوفر کلمنس آنالیزور کادر لوو درباره هکتور می گوید:


او بازی را می شناسد.

کادر تیم ملی آلمان شاید مستقیم این را نگفته باشند اما همه آن ها عاشق هکتور هستند. نه به خاطر این که او بهترین بازیکن جهان است، بلکه به خاطر این که او به طرز بسیار شدیدی قابل اعتماد است. یک بازیکن که همیشه می خواهد یاد بگیرد و پیشرفت کند. از او تعریف زیادی می شود زیرا که او کاملا نسبت به قسمت پر زرق و برق فوتبال بی توجه است! پیتر اشتوگر سرمربی کلن درباره او می گوید:


من قبلا هرگز بازیکنی همانند او ندیده ام، نه به عنوان بازیکن و نه به عنوان مربی.

وقتی هکتور فوتبال بازی نمی کند، مشغول مطالعه و تحیل در رشته تجارت است تا ذهن خود را از فوتبال دور کند. او می گوید:


گاهی اوقات حواس پرتی از فوتبال بسیار خوب است.

هکتور در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر و اینستاگرام فعال نیست. او درباره شبکه های اجتماعی می گوید:


ترجیح می دهم آرام و بی حاشیه باشم. واقعا دلم نمی خواهد خودم را در معرض دید عموم در اینترنت قرار دهم. این شخصیت من نیست.

البته این به معنای عدم علاقه به تجملات نیست. او علاقه خود را به تلویزیون بزرگ و تختخواب بزرگ نشان داده است. او درباره این موضوع می گوید:


من سعی می کنم همان زندگی را داشته باشم که در آورزماخر داشتم. سعی می کنم پول خود را پس انداز کنم تا اینکه آن را هدر دهم.

دوستان او هنوز هم با او رفیق هستند، دقیقا همانند هوادارانش. آن ها معمولا 300 کیلومتر را برای دیدن بازی های او در کلن می آیند و در بازی های خارج خانه هم مسافت طولانی تری را می پیمایند. البته تا جایی که برنامه بازی های تیم شهرشان، اس وی آورزماخر اجازه دهد. آن ها در بازی های یورو هم برای حمایت از هکتور به فرانسه سفر کرده اند!

نوشته کریستف بایرمن از وبسایت گاردین با اندکی تغییر

منبع

نظرات 2 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 00:10

یه حسی به من گفت که این هکتور انگاری روستاییه

کاوه سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 12:18

تمام بازیکنان ایران باید از این هکتور یاد بگیرند..................قهرمان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد