وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

شبح یک ستاره

آلمان در حالی که برتری محسوسی نسبت به فرانسه میزبان داشت با دو گل مغلوب این تیم شد و از صعود به فینال یورو 2016 باز ماند. عوامل بسیاری در عدم نتیجه گیری ژرمن ها نقش دارند اما قطع به یقین اشتباه فاحش باستین شواین اشتایگر را می توان نقطه فروپاشی نمایش دلچسب مانشافت دانست.  

در شرایطی که بازی به طور کامل در تمامی آمارها همراه با اختلافی زیاد به سود ژرمن ها در جریان بود ارسال یک کرنر معمولی به خطای هند این بازیکن منجر شد که با گلزنی میزبان، فرانسوی ها توانستند نبض بازی را در دست بگیرند. در صحنه خطای هند همان گونه که از تصویر مشخص است بازیکن باسابقه ژرمن ها با چشمانی بسته و دستانی باز سعی در دفع توپ از محوطه جریمه می کند. اتفاقی که در مرحله قبل تر نیز توسط مدافع مورد اعتماد خط دفاعی این تیم یروم بواتنگ تکرار شد و منجر به تساوی بازی مقابل ایتالیایی ها گشت و در نهایت آلمان ها در ماراتنی سخت و نفس گیر پس از 120 دقیقه مصاف دشوار با اندکی اقبال و صد البته درخشش استثنایی دروازه بان خود توانستند از این مرحله عبور کنند. اما شانس و اقبال همواره با آدمی همراه نیست و تکرار اشتباه توسط یکی دیگر از باتجربه ترین هافبک های مانشافت منجر به عدم صعود این تیم شایسته به فینال رقابت ها شد.

در ابتدا می باست اعلام داشت اصل خطای ضربه پنالتی اعلام شده توسط داور ایتالیایی بازی به درستی گرفته شده است. با توجه به ارسال توپ از نقطه کرنر و فاصله ی مناسب موجود برای تشخیص مسیر توپ، شواین شتایگر با بی احتیاطی محض و با بستن چشمان خود و بالا بردن دست ها پس از ضربه سر بازیکن رقیب به توپ منجر به قطع مسیر توپ شده است. اما چرا آلمان ها پس از این ضربه نتوانستند همانند نیمه نخست، خود را در بازی یافته و از خطر حذف نجات یابند؟

شواین اشتایگر دیشب در حالی از دقایق نخست در ترکیب اصلی مانشافت به میدان رفت که پیشتر با انتقادهای کارشناسان فوتبال در افت سطح نمایش های خود روبرو بود. هر چند او در بازی اول تیمش در دقیقه نود وارد میدان شد و توانست دروازه اوکراین را روی یک ضد حمله باز کند و ستاره ژرمن ها لقب گیرد اما در کل مرحله مقدماتی یورو تنها همان سه دقیقه را بازی کرد. در مرحله حذفی و در دقیقه 76 بازی مقابل اسلواکی و با قطعی شدن صعود آلمان ها مجددا یواخیم لو او را وارد زمین می کند. در بازی مقابل ایتالیا نیز شواین اشتایگر در ترکیب اصلی جایی ندارد اما مصدومیت سامی خدیرا در دقیقه 13 مسابقه منجر به تعویض او و ورود باستین به میدان می شود. در انتهای این مسابقه و در ضربات پنالتی نیز او در حالی که می توانست با به ثمر رساندن موفق پنالتی پنجم، تیمش را زودتر به مرحله نیم نهایی بفرستد در کمال ناباوری ضربه اش را از دست داد.

اما این آمار ضعیف تا حدودی در جریان بازی و با از دست دادن های توپ های پیاپی نیز نشان از عدم آمادگی یکی از مهمترین ارکان تیم ملی آلمان داشت. هدف از این نوشتار صرفا نقد ضعف های این هافبک باسابقه مانشافت نیست بلکه بررسی مسئله افت فوتبالیستی است که بسیاری قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 را در جنگندگی و سطح بالای کیفیت بازی او در طول مسابقات می دانند.

به راستی چه می شود که بازیکنی در آن سطح ظرف دو سال تا این حد دچار افت و نزول می شود. او در حالی در سال 2015 از بایرن مونیخ به منچستر یونایتد منتقل شد که در حال ایفای نمایش های درخشانش در تیم مونیخی بود. اما در طول یک فصل حضور در لیگ جزیره این بازیکن تنها در 18 مسابقه به میدان رفت که عملکردی دور از انتظار و ناامید کننده در تیم لوئیس فن خال داشت. دعوت از او در یورو نیز تحت الشعاع این عملکرد ضعیف قرار گرفت اما اعتماد سرمربی ژرمن ها به باستین و امید برای ارتقا سطح کیفیت نمایش هایش منجر به حضور او در فرانسه شد. اما او در تمرینات نیز نتوانست نظر سرمربی را جلب کند و در چهار بازی نخست آلمان ها تنها بیست دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و در تنها بازی که از ابتدا و با توجه به مصدومیت خدیرا مقابل ایتالیا به زمین فرستاده شد نیز با یک خطای هند فاحش در لحظات پایانی نیمه اول شوک ویرانگر فرانسوی ها را استارت زد.

آغاز این افت را نه در تیم ملی آلمان که می بایست در منچستر جست و جو کرد. جایی که ستاره جام جهانی 2014 در سن پختگی برای یک هافبک و زیر نظر یکی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال، لوئیس فن خال به ناگاه و ظرف مدت یک سال، با چنین افت و نزولی مواجه می شود.

قطع به یقین شواین اشتایگر را نمی توان تنها علت ناکامی ژرمن ها دانست از این رو که توماس مولر ستاره باشگاه مونیخی نیز قادر به ثمر رساندن گلی در یورو نشد و آلمان ها در بازی مقابل فرانسه با بدشانسی و همچنین سوت هایی که در موارد 50-50 به سود فرانسوی ها زده شد همراه بودند. اصرار یواخیم لو برای دعوت از نفراتی همچون پودولسکی که در این تورنمنت به کار گرفته نشدند نیز تنها دست سرمربی را برای مواقع نیاز خالی کرده بود.

هر آن چه که بود تیم رویایی مانشافت در حالی که شایسته صعود به فینال رقابت ها بود و با وجود عملکردی تحسین برانگیز تا دقیقه 45 نیمه نخست مقابل فرانسه میزبان، از دور رقابت ها حذف شد. هر چند نفراتی همچون شواین شاتایگر، گوتزه و مولر عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشتند اما وجود ستاره هایی نظیر دراکسلر، هکتور، مانوئل نویر، تونی کروس و سانه در این تیم، باید گفت آلمان همچنان برای جام های آتی و پیش روی خود یک مدعی تمام عیار به حساب می آید.

منبع

نظرات 12 + ارسال نظر
رضا جمعه 18 تیر 1395 ساعت 06:14

به نظر من دعوت از شواینی و گوتزه که ذخیره تیمهای خود بودند اشتباهه
بازی دادن به آنها اشتباه تر
مولر که در این جام هیچ کاری نکرد چرا باید تمام وقت در باری ها باشه؟

احمد جمعه 18 تیر 1395 ساعت 06:23

کسی که بایرن رو به خاطر یک دختر بفروشه و به منچستر بره دنبال ماجراجویی همین میشه!

بد کردی باستین...بد کردی با بایرن و ساراه و البته آلمان و خودت...بد کردی.

نشد که افسانه بشی چون لام و کان...نشد

rezaoli جمعه 18 تیر 1395 ساعت 10:12

عالی بودیم در زمین فرانسه همه کاره بودیم یه مرحوم چند مصدوم و یه داور دیگه باید چه کار کرد
عالی بودیم90 دیگه فرانسه در زمین خود و در کشورخود در حال دفاع بود

akbar جمعه 18 تیر 1395 ساعت 10:29

به نظرم یواخیم لوو باید به حرف هیتسفیلد گوش می داد سانه و وایگل رو از ابتدا در ترکیب میذاشت ولی در کل از یواخیم لوو تعجب میکنم که با این همه تجربه و هوش چرا در مقابل یه مربی کم تجربه مثه دشان شکست میخوره به نظرم به جای مولر دیشب میتونست از پودولسکی استفاده کنه چون مولر واقعا هیچ کاری نکرد و خیلی ضعیف بود

م جمعه 18 تیر 1395 ساعت 11:14

خاک توو سرت شواینی !
هم از بایرن رفتی هم اسطوره نشدی هم ریدی به خودت
الانم که دیگه منچستر نمیخوادت...
برو توو لیگ ترکیه و چین.
دیگه اصلا خوب بازی نمیکنی مفت نمی ارزی

مسعودآلمانی-رئالی جمعه 18 تیر 1395 ساعت 11:25

دیگه حذف شدیم.سانه گوندگان رویس برمیگردندویه مهاجم که نصف کلوزه باشه پیداکنیم مسکو روفتح میکنیم.خداحافظ دوستان به امیدی قهرمانی2018

علیرضا حیدریان جمعه 18 تیر 1395 ساعت 12:54

یوگی متاسفانه فکر راضی کردن بازیکنان مسن تیم بود مثلا چرا از مهاجم نوکی مانند ساندرو واگنر که دوازده گل در بوندس لیگا به ثمر رساند و یا مهاجم مونشن گلادباخ که نه گل به ثمر رساند دعوت نکرد تا پولدی را دعوت کند. وقتی مولر یک ناکام تمام عیار است مربی باید تعویض اش کند که یوگی شجاعت ندارد. بعضی دوستان به پپ خورده می گرفتند حالا امیدوارم ببینید چرا گوتزه چرا شواینی لیاقت حضور در تیم ملی را هم نداشتند. در آخر بنده معتقدم دوره یوگی تمام شده گر چه مطمئنم خیلی دوستان خرده می گیرند ولی نباید احساسی حرف زد تیم آلمان نیاز به یک مربی شجاع دارد. تا زمانی که جنگ روانی بلد نباشیم عین بچه داوران با ما رفتار می کنند.

محسن.اشتایگر جمعه 18 تیر 1395 ساعت 13:31

احمدآقا اشتایگر بخاطر ی دختر از بایرن رفته منچستر؟! نمیدونستم میشه واسم توضیح بدی داستان چیه

عقاب سفید جمعه 18 تیر 1395 ساعت 15:15 http://www.darmanqom@yahoo.com

لطف ومرحمت پپ برای فوتبال المان:
1-القائ سیستم مالکانه به تیم بایرن وتسری آن به تیم ملی وسرمربی آن
2-نابود کردن ستاره های بایرن وفراری دادن انها
3-جابه جایی بیش از حد بازیکنان در پستهای مختلف ونتیجه آن عدم داشتن مدافع کلاسیک ومهاجم کلاسیک
4-نابودی روح آلمانی وجنگندگی
.....
متاسفانه دراین تورنمنت 3گل خوردیم که هیچ کدام از برتری تاکتیکی تیم حریف نبود.
دو گل ان با سختگیری بیش از حد داوران در ضربه پنالتی بود که بدتر از آنرا نگرفتند ویک گل از مجموعه اشتباهات تیم .
...
امیدوارم برای جام 2018روسیه بازیکنان جدید وباکیفیت در بوندس لیگا به خصوص مهاجم کشف شود و امیدی به تیم بایرن در این راه نیست چون بازیکنان پرتغالی ،اسپانیا ،شیلی و...دراولویت هستند!!!!

احمد جمعه 18 تیر 1395 ساعت 16:12

بازی خوبی بود
متاسفانه ضربه آخر به سمت دروازه نمی رفت یکی دوتا که رفتن با واکنش عالی و شانس اونا گل نشد.

بک دفعه دست لوو خالی شد. بواتنگ همکه رفت دفاع خیلی کم تجربه شد و گل دوم مفت تقدیم شد.

مولر تاثیر گذاره چه بچشم بیاد چه نیاد. مثل بلا سر حربف خراب میشه و دفاعاشونو خسته می کنه.

نیاز به مهاجم داشتیم که نبود. گومز نشون داد که مهاجم لازم داریم.
درکل باید بگم آلمان و بایرن یه سرنوشت دارن و مثل هم نتیجه می گیرن. با خوب بازی می کنن و شانس ندارن یا کم لطفی و انتقاد داغونشون می کنه.

bobak جمعه 18 تیر 1395 ساعت 18:53

دو عامل سبب حذف تیم شد :
اولین عامل : داور ایتالیایی و قضاوت بد و بطور محسوس جانب دارانه خصوصا درمورد دوحادثه در محوطه جریمه هردو تیم . که کاملا مغرضانه و محسوس به ضرر مانشافت و به نفع فرانسه سوت زد .
دوم : اشتباهات فردی بازیکنان مانشافت .
حالا دیگر همه چیز در یورو برای مانشافت تمام شده است . حالا وقت عزاداری نیست. پیش به سوی جام جهانی 2018 . نوبت بازیکنان جوان همچون وایگل سانه کیمیش و دیگر جوانان بوندسلیگا. جذب بازیکنان خوب هرچند اصالتا آلمانی نباشند. بعلاوه بخش اعظم همین تیم . فقط شواینی و پودلسکی بهتر است از تیم جدا شوند . هرچند به دلیل تفاوت در پست شواینی می تواند به عنوان ذخیره تا جام جهانی بعدی هم با تیم تمرین کند و بماند .هرچند الان مورد اتهام و سوءظن برای حرکت غلط در محوطه جریمه است اما از تواناییهایش نمی گذشت کرد . کشف و تربیت فوروارد چالاک و سریع به عنوان فوروارد هدف لازم است .دوسال فرصت کمی نیست ، در بقیه موارد تیم مشکلی ندارد ضمنا برخی مصدومان همچون رویس و کندوگان هم بر می گردند ، تیم پتانسیل بالایی دارد . با وجود نرسیدن به افتخاری دیگر هنوز کلکسیون این افتخارات پر است و جای بیشتر شدن هم دارد و با وجود باخت از فرانسه چیزی از ارزشهای مانشافت کم نشده است . پیش به سوی جام جهانی 2018و ستاره پنجم

الدرادو جمعه 18 تیر 1395 ساعت 22:54

اون موقع یوونتوس داغون رو دقایق آخر بردین تو لیگ قهرمانان روح آلمانی و جنگندگی از بین نرفته بود الان پپ از بین بردش خخخخخخ
تو بوندسلیگا چهارتا تیم درپیت هست اونارو میبرین قهرمان میشین کیف میکنین،اگه بایرن تو ایتالیا و اسپانیا و انگلیس بازی کنه دهم هم نمیشه،همه بازیکنهاش در سطح معمولی هستن،به جز دو سه تاشون مثل لوا،بقیه ب درد لای جرز هم نمیخورن بدبختها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد