وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

۲ نکته مهم از گزینش کلوزه به عنوان کارآموز و مربی تمرین‌دهنده آلمان!

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، گزینش بهترین گلزن تمام ادوار جام جهانی در تیم ملی آلمان به عنوان کارآموز و مربی تمرین دهنده، بیانگر نکات مهمی در ارتباط با رموز موفقیت ژرمن‌ها در فوتبال، همینطور شناسایی و پرورش نخبه‌گان در امر مربیگری است. 

 

 

روز گذشته منابع خبری در کشور آلمان گزارشات مختلفی در مورد حضور میروسلاو کلوزه در تمرینات آینده تیم ملی آلمان دادند.

ستاره‌ای که روز گذشته به طور رسمی بعد از چند ماه عدم فعالیت ورزشی، به عنوان بازیکن به کار خود پایان داد.

بعد از آنکه یواخیم لو، سرمربی موفق ژرمن‌ها دوشنبه قراردادش را تا سال 2020 تمدید کرد، مطبوعات هریک از زاویه دید خود، در مورد تغییر و تحولات آینده «مانشافت» و حضور گلزن شاخص تاریخ فوتبال ژرمن‌ها تحلیل‌های ارائه کردند.

 
 

*کلوزه، کارآموز مربیگری!

اولین نشریه‌ ورزشی که برای نخستین مرتبه خبر از حضور ستاره 38 ساله در تیم آلمان داد، هفته‌نامه کیکر بود.

این نشریه در گزارشی عنوان کرد با توجه به شناسایی قابلیت‌های کلوزه در مربیگری، وی به خواست یوگی به تمرینات تیم ملی به عنوان کارآموز خواهد آمد.

براساس آنچه این نشریه معتبر مطرح کرد، کلوزه با تجربه‌اندوزی آماده می‌شود که کلاس‌های پیشرفته مربیگری را ببیند و بعد کار را به صورت جدی از تیم‌های پایه آلمان‌ها شروع کند.

 

*آقای گل جهان، هم کارآموز و هم مربی تخصصی

بعد از انتشار گزارش فوق، هفته‌نامه ورزشی دیگر آلمان‌ها یعنی اشپورت‌بیلد، گزارش کاملتری در اختیار خوانندگان خود قرارداد. این نشریه عنوان کرد بهترین گلزن تمام ادوار جام‌های جهانی، به عنوان کارآموز مربیگری در کنار کادر فنی تیم ملی خواهد بود.

 اما در کنار آن به صورت تخصصی مسائل تمرینی مهاجمین تیم ملی را زیر نظر خواهد داشت و در این بخش، معایب کار را برطرف خواهد کرد.

 

*2 نکته اساسی

مطابق آنچه از سوی این 2 منبع معتبر در مورد تیم قهرمان جهان انتشار یافت، 2 نکته مهم در ارتباط با تیم آلمان برای آینده مشخص شد.

نکته نخست این بود که لو به  عنوان مربی کاردان ژرمن‌ها، همانگونه که در یک دهه اخیر در تیم کشورش کارکرده، به هیچ‌وجه علاقمند به «درجازدن» نیست.

او در یک دهه گذشته همواره با ایجاد تغییر و تحول در کادر فنی خود، زمینه‌های حضور چهر‌ه‌های توانمند را فراهم کرده که در نهایت به افزایش کیفی کادر فنی منجرشده است.

لو با ایجاد این تحولات بود که توانست تیم ملی آلمان را فاتح مسابقات جام جهانی 2014 برزیل کند. پیکارهای که در آن کلوزه، همچنان گلزنی کرد و با رسیدن به رکورد 16 گل زده،‌به عنوان بهترین گلزن تمام ادوار جام‌های جهانی معرفی شد.

 
 

*نکته دوم

نکته دوم این که مربی زیرک و هوشیار تیم ملی بزرگسالان آلمان، براساس ساختار مشخص و منظمی که در فوتبال کشورش تعریف شده، با کمک و پشتیبانی  بخش فنی فدراسیون فوتبال کشورش،زمینه‌های ورود و ظهور یک مربی توانمند برای آینده تیم‌های ملی آلمان‌، هموار کرد.

لو به این ترتیب در حقیقت با یک تیر، 2 نشان زد. هم مهاجم خوشنامی و با شخصیتی را که سال‌ها امتحان خود را در بالاترین سطح پس داده، به تمرینات آورد که کمک به رفع مشکلات فنی مهاجمین کند و هم فضای لازم برای ظهور یک مربی توانمند همچون خود را برای آینده فراهم می‌کند.

منبع

نظرات 3 + ارسال نظر
آلمان کبیر چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 10:45

خیلی خوب شد

MEHDI ZAHERI چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 11:17

عباس چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت 14:27

چه انتخاب جالبی
برای اینده مربی خوبی میشه
خیلی دوست داشتنی است

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد