وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

استفاده از کمک داور ویدیویی برای بازی ایتالیا - آلمان

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، در بازی تیم‌های ملی آلمان و ایتالیا از تکنولوژی کمک داوری ویدیویی استفاده خواهد شد. 

 

بازی دوستانه آلمان مقابل ایتالیا که فردا شب از ساعت 23:15 در استادیوم سن سیرو شهر میلان برگزار می‌شود اولین باری خواهد بود که ژرمن‌ها کمک داوری ویدیویی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش dfb.de، البته این اساسا دومین بار است که در یک بازی ملی این شیوه از داوری –که یک کمک داور خارج از زمین و از طریق مونیتور به بررسی و کنترل درستی تصمیمات داخل میدان مخصوصا گل‌ها، کارت‌های قرمز و پنالتی‌ها مشغول است- مورد استفاده قرار می‌گیرد. بار نخست مربوط به دیدار ایتالیا مقابل فرانسه بود که ابتدای سپتامبر سال جاری برگزار شد. در بوندس لیگا از این تکنولوژی تنها به صورت آفلاین استفاده می‌شود، به این معنا که میان کمک داور ویدیویی و داور میدان مسابقه تماسی وجود ندارد.

مانوئل ده سوسا کمک داور ویدیویی بازی سه‌شنبه آلمان برابر ایتالیا خواهد بود که قضاوت آن بر عهده سوارس دیاس از پرتغال است و هلموت کروگ از کمیته داوران فدراسیون فوتبال آلمان هم به عنوان ناظر در محل حضور خواهد یافت. او در این باره گفت:

“تشخیص اینکه یک تصمیم اشتباه را چگونه تعریف کنیم دشوار است، بالاخره ما داخل زمین نیستیم که احساسی نسبت به صحنه داشته باشیم. سیستم آفلاینی که در حال آزمایش آن هستیم برای هر یک از این تصمیم‌ها پانزده تا بیست ثانیه زمان صرف می‌کند و کمک داوران ویدیویی‌مان باید از تخصص لازم برخوردار باشند. قصد داریم از فصل 18-2017 این سیستم را به صورت آنلاین مورد استفاده قرار دهیم.
 

گفتنی است مارکو فان باستن ،اسطوره اسبق فوتبال هلند که مسئول توسعه فنی فدراسیون جهانی فوتبال فیفا است، در شرح این سیستم تاکید کرده بود:

“این ایده نباید طبیعت فوتبال را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. فوتبال همان فوتبال است با این تفاوت که فقط یک چشم به اتفاقات داخل زمین اضافه می‌شود که در امر نظارت به کمک داوران خواهد شتافت و فوتبال را بی‌نقص‌تر خواهد کرد. همین.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد