وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

مصاحبه مفصل کارلتو با AS: بایرن یک محیط خانوادگی واقعی است

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، کارلو آنچلوتی مصاحبه ای مفصل با AS انجام داده است. 

 

کارلو آنچلوتی، سرمربی 57 ساله بایرن مونیخ در پی انتشار تازه ترین کتاب خود با نام 'رهبری آرام: بردن قلب ها، ذهن ها و بازی ها' مصاحبه ای نسبتاً طولانی با AS داشته است.

او در این مصاحبه درباره مسائل مختلفی صحبت کرده است؛ از تیم و بازیکنان سابقش گرفته تا وضعیت حال حاضر تیم جدیدش در آلمان.

اوضاع در بایرن چطور است کارلتو؟

“خب، این باشگاه خیلی خوب مدیریت می شود و بازیکنان با کیفیتی دارد، شهر زیباست و محیط آرامی دارد. تا به حال خوب کار کرده ایم و می توانیم بهتر شویم. بازه تعیین کننده فصل فوریه، مارس و آوریل خواهد بود. باید برای آن زمان آماده باشیم. در این باشگاه انتظارات زیاد است اما همچنین باشگاه با ثباتی است چون خوب مدیریت می شود. باشگاه در سال های اخیر بسیار رقابتی بوده است.
 

پپ گواردیولا چه میراثی از خود به جا گذاشته است؟

“در سال های اخیر بایرن در آلمان و اروپا خیلی خوب رقابت کرده است و سه فصل پیاپی به نیمه نهایی رسیده است. دوست دارم تا آنجا پیشروی کنم چون صعود از نیمه نهایی به جزئیات بسیار کوچکی بستگی دارد.
 

آیا تنها قهرمانی در بوندسلیگا کافی است؟ از پپ به این خاطر انتقاد شد.

“باشگاه می خواهد بوندسلیگا را ببرد چون می داند قهرمانی در لیگ قهرمانان سخت است. کار گواردیولا در بایرن را صد در صدی می دانند. هر بار که درباره اش صحبت می شود اینگونه است.
 

حالا روبرت لواندوفسکی را در تیمت داری اما پیش از آن کریستیانو رونالدو را داشتی. آیا او بهترین بازیکنی است که سرمربی اش بوده ای؟

“بدون شک یکی از مهمترین ها بوده است. بسیار متعهد و کاملاً حرفه ای است و تقریباً در هر بازی گل می زند. برای یک سرمربی او حیاتی است. وقتی از مادرید رفتم او به صورت عمومی از من حمایت کرد اما بزرگترین کمک او به من شیوه ای بود که هر روز تمرین می کرد، الگویی که برای هم تیمی هایش بود و گلزنی اش در هر بازی.
 

پس بردن توپ طلا از طرف او اصلاً برای تو غافلگیر کننده نبود؟

“فکر می کنم شایسته اش بود، او قهرمان یورو 2016 و لیگ قهرمانان شده بود. او امسال بهتر از دیگران کار کرده بود و دادن جایزه به او منطقی بود.
 

این چهارمین توپ طلای رونالدو بود و لیونل مسی پنج بار برده است. آیا نبرد بین این دو تا همیشه به عنوان بهترین رقابت به یاد آورده خواهد شد؟

“البته، برای بسیاری این دوران مسی است اما همچنین دوران رونالدو. رقابت بین آنها بهترشان کرده است. مسی بهتر است چون کریستیانو را داشته و کریستیانو بهتر است چون مسی را داشته است.
 

رونالدو حالا 31 ساله است. چقدر از او خواهیم دید؟

“نمی دانم تا کی ادامه خواهد داد اما فکر نمی کنم آنقدر پیر باشد. بازی در پستی تهاجمی تر می تواند کمکش کند. حالا او بیشتر در مرکز بازی می کند و با گذشت زمان باید کمتر به عقب برگردد و در موقعیتی تهاجمی تر بماند. فکر می کنم این سطح را برای سه یا چهار سال دیگر حفظ می کند.
 

باز هم می تواند توپ طلا ببرد؟

“بدون شک در طی دو سه سال آینده می تواند. مثل مسی. بقیه باید صبر کنند. اگرچه به عنوان یک تیم می توانیم به برخی از آنها کمک کنیم. مثلاً به لواندوفسکی، اگر قهرمانی های زیادی به دست بیاوریم.
 

دو سال از جدایی ات از مادرید می گذرد. چطور به آن زمان نگاه می کنی؟

“به عنوان اتفاقی مهم در کارنامه ام. خودم را خوش شانس می دانم که توانستم رئال مادرید را سرمربیگری کنم، با اینکه باشگاه در ادامه تصمیم گرفت تغییراتی ایحاد کند. این طبیعت کار من است. ماندن در باشگاه های بزرگ برای مدت زمانی طولانی سخت است چون انتظارات بسیار زیادی از نتایج دارند.
 

می گویی بیش از دو یا سه سال ماندن در باشگاه های بزرگ سخت است؛ آیا در مادرید سخت تر است؟

“همه جا، نه فقط مادرید. تاریخ و انتظارات مادرید یعنی اگر مربی ای قهرمانی نیاورد تغییر ایجاد می شود. باید به این احترام گذاشت.
 

آنچلوتی؛ عملگرایی در دنیای دیزنی

آیا به خاطر نزدیک تر بودن به بازیکنان تیم نسبت به رئیس باشگاه لطمه خوردید؟

“فکر نمی کنم. این شیوه کار من است؛ ارتباط با کسانی که زیر نظر من کار می کنند. این را آن موقع تغییر ندادم و حالا هم تغییر نمی دهم.
 

در زمانی که در مادرید بودی زین الدین زیدان دستیارت بود؛ نسبت به آنچه به عنوان سرمربی انجام داده چه فکری می کنی؟

“آنها در روند فوق العاده ای دارند و در لالیگا خوب کار کرده اند و مثل دیگر باشگاه های بزرگ به مرحله حذفی لیگ قهرمانان رسیده اند. آن موقع می توانستم ببینم که او ویژگی های یک سرمربی خوب را دارد. همه آن چیزی که کم داشت تجربه بود و این چیزی است که با هر روز کار کردن و صحبت کردن با بازیکنان به دست می آورید. زیدان دانش، کاریزما و شخصیت دارد... او همه چیز دارد. تجربه مهمترین چیز نیست.
 

سرخیو راموس چطور؟

“او به زدن گل های معجزه آسا ادامه می دهد. اینکار را می کند چون در برابر دروازه کیفیت دارد؛ در وقع او خیلی راحت می تواند یک مهاجم باشد. گاهی با او شوخی می کردم که به عنوان مهاجم نوک به او بازی خواهم داد. شخصیت و کاراکتری که او دارد برای تیم بسیار مهم است.
 

آن گل دقیقه 93 در لیسبون...

“بله فکر می کنم آن بهترین لحظه ام در مادرید بود. مهمترین جامی که به عنوان هدف برای خود تعیین کرده بودیم را بردیم. تا دسامبر خیلی خوب کار کردیم و بعد مصدومیت داشتیم اما خوشبختانه توانستیم جام قهرمانی لیگ قهرمانان را بالای سر ببریم.
 

به باشگا هایی که در آن ها کار کرده ای نگاهی می اندازیم و می خواهیم نظرت را درباره آنها بگویی؛ میلان؟

“خانواده ام.
 

یوونتوس؟

“باشگاهی برجسته، قوی و با مدیریت خوب.
 

چلسی؟

“اولین تجربه خارجی من. لیگ برتر لیگ جذابی است و همه باشگاه ها سازماندهی فوق العاده ای دارند.
 

پاری سن ژرمن؟

“یک چالش. آنها باشگاهی بودن که می خواستند در اروپا برجسته باشند اما هنوز دهنیتش را نداشتند. آرام آرام رشد کردیم و من هم کمک کردم. زلاتان ابراهیموویچ با وجود آوازه ای که دارد بسیار به من کمک کرد. یادم می آید که یکبار از دست تیم بسیار عصبانی شدم - نه فقط او - و به یک جعبه در رختکن لگد زدم که به سرش خورد؛ با وجود اعصابی که دارد می دانست عمدی نبوده و دنبالم نکرد(خنده).
 

 رئال مادرید؟

“تجربه ای منحصر به فرد بود. آنها تاریخی ساخته اند که نفوذی جهانی دارد. می گویم آنها باشگاهی هستند که به دنیا تعلق دارد، نه فقط مادریدیستاها. چیزی است که هر سرمربی ای باید آن را امتحان کند و من هم انجامش دادم. بابت آن خوشحالم.
 

و حالا بایرن؟

“مثل بازگشت به میلان می ماند. یک محیط خانوادگی واقعی. با حسی از ثبات که توسط کسانی ایجاد شده است که زمانی بازیکن بوده اند و مدیر هستند. فضای فوق العاده ای است.
 

یک ترکیب یازده نفره ایده آل از بازیکنانی که سرمربی شان بوده ای؟

“خیلی بوده اند. فقط دروازه بان ها - جیانلوئیجی بوفون، ایکر کاسیاس، آنجلو پروتزی، پتر چک، دیدا، مانوئل نویر، دیگو لوپز، ... - رده بندی آنها غیرممکن خواهد بود. مدافعین و هافبک ها همین هستند و درباره مهاجمین هم همین است: رونالدو، کریستیانو، رونالدینیو، ریوالدو، ...
 

 آیا رونالدو می توانست آنچه کریستیانو و مسی دارند را داشته باشد؟

“او یک پدیده بود. حتی وقتی مصدوم بود و یا 100 کیلو وزن داشت، هم یک پدیده مطلق بود.
 

آخرین سوال: اگر بایرن مونیخ قهرمان اروپا نشود؟

“اینجا به بردن فکر می کنیم. اگر نه حداقل باید به فینال برسیم.
 

اگر نتوانستید، از چه تیمی حمایت می کنی؟

“نمی توانم بگویم. قبلاً هم گفته ام هفت تیم هستند که می توانند این عنوان را ببرند: بارسلونا، پاری سن ژرمن، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، منچسترسیتی، یوونتوس و بایرن مونیخ. در حال حاضر هر هفت تیم در جمع 16 تیم نهایی هستند.
 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد