وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

میروسلاو کلوزه، رکورد دار گل جام جهانی

سایت رسمی فیفا به تجلیل از میروسلاو کلوزه آقای گل تمام ادوار جام جهانی پرداخت.  

بازی استادیوم مینیرو استادیوم شهر بلوهوریزونته اتفاق مشابه ای در تاریخ فوتبال ندارد، یک بازی بسیار جذاب که اگر فیلم می بود میتوانست برنده جایزه اسکار شود.

ده ها سال خواهد گذشت و فوتبال دوستان پیروزی سنگین آلمان در برابر برزیل با نتیجه 7 بر 1 را فراموش نخواهند کرد، نیمه نهایی که تا مدت ها به عنوان بازی اول جام جهانی از آن یاد خواهد شد. این بازی در نزد هواداران برزیل به مینرامو (شوک مینیرو) شناخته می شود.

در کنار بازی که به خودی خود رکوردی عجیب خلق کرد گل دوم بازی نیز لحظه تاریخی را رقم زد، جایی که میروسلاو کلوزه شانزدهیم گل خود را به ثمر رساند. گل کلوزه جدا از اینکه سازمان شاگردان اسکولاری را فرو ریخت عنوان برترین گلزن جام جهانی را از دیگر برزیلی یعنی رونالدو گرفت و دوباره نام برترین گلزن جهان به اسم بازیکن آلمانی به ثبت رسید. پس از رکورد بود که یوآخیم لوو کار کلوزه را عالی توصیف کرد:

” یک دستاورد برجسته، از او سپاسگزارم
 “

 

میروسلاو کلوزه

میرو کلوزه ،16 سال پیش فوتبال حرفه ای خود را از کایزرسلاترن آغاز کرد و برای رسیدن به تیم ملی تنها یک سال انتظار کشید (کلوزه در تیم لیگ محلی هامبورگ 08 فوتبال رو شروع کرده است)، پس از انتقال به وردربرمن او توانست به همراه تیمش قهرمان بوندسلیگا شود و همان سال عنوان آقای گل(25) را نیز به دست آورد، کلوزه به بایرن مونیخ پیوست و در آنجا 2 جام حذفی، 2  قهرمانی لیگ و یک سوپر کاو را به دست آورد، در سال 2011 میرو به لاتزیو رفت و به همراه این تیم جام حذفی و نائب قهرمانی ایتالیا را در کارنامه خود ثبت کرد.

کلوزه در نخستین جام جهانی خود سال 2002 توانست با 5 گل به عنوان دومین گلزن برتر مسابقات پشت سر رونالدو قرار گیرد، چهار سال بعد کلوزه کفش طلا را به عنوان گلزن برتر جام جهانی در کشور خود به دست آورد و به همراه آلمان جایگاه سوم دنیا را تصاحب کرد، عنوانی که او دوباره در 2010 به همراه مانشافت تکرار کرد، میرو کلوزه همچنین در یورو 2004، 2008 و 2012 نیز در کنار هم تیمی ها خود به تیم ملی آلمان کمک کرد.

 

رکورد

میرو بلاخره در سال 2014 به بهترین و بالاترین عنوانی که یک فوتبالیست می تواند به آن دست یابد رسید، قهرمانی دنیا و پس از پایان جام از دنیای فوتبال ملی خداحافظی کرد، او اینگونه احساس خود را بازگو کرد:

” نمی توانم فکر کنم، بهتراز این می توانست فوتبال ملی من به پایان برسد، کاری که در برزیل انجام دادیم تحقق رویای دوران کودکی من بود
 “

بله او در آخر با جامی به زیبایی و شکوه جام جهانی از دنیای فوتبال خداحافطی کرد، 137 بازی، 71 گل از او نام بزرگی در فوتبال به یادگار گذاشت.

امروز در بالای لیست برترین گلزنان جام جهانی نام میرو کلوزه قرار دارد، او در برزیل با شکست سنگین میزبان، رکورد خود را به ثبت و بالاتر از رونالدوی برزیلی(15) قرار گرفت، او رکورد گرد مولر(14) را بار دیگر به آلمان منتقل کرد.

نیاز به گفتن نیست که اتقاق بسیار خاصی برای من بود، شما نمی توانید روزی مانند امروز را تجسم کنید (پس از پیروزی برابر برزیل) و نمی توان چنین سطحی در جام جهانی در نیمه نهایی به دست آورد

جدا از رکورد جهانی، کلوزه 19 گل در بازی های اروپایی به ثبت رسانده است (مقدماتی و مرحله نهایی) که دوباره نام او را رد اول لیست ژرمنها قرار می دهد، (گرد مولر 18 گل)، او 24 بازی جام جهانی را تجربه کرد که تنها، لوتار ماتئوس با 25 بازی از او بالاتر است، پس کلوزه، پائولو مالدینی با 23 بازی قرار داد.

میرو کلوزه رکورد دیگری را نیز در کارنامه دارد ، 14 بازی مرحله حذفی، که در این عدد تنها کافو و ماتئوس با او برابری می کنند.

خاطرات

کلوزه:

” او (رونالدو) بازیکن برجسته ای است، من در ایتالیا بازی کرده ام و خیلی از افراد به من این رو گفته اند که او یکی از بهترین بازیکن های بوده که در این کشور بازی کرده ، برای من او یک مهاجم کامل است، واضح است که برای او بسیار سخت بود که در استادیوم شاهد شکسته شدن رکوردش باشد، او به من پیام داد که به باشگاه 15 تایی ها خوش آمدی و اکنون می توانم این پیام را به او بدهم: کلوزه در باشگاه 16 تایی است و هرکسی که وارد شد خوش امد می گویم
 “

رونالدو:

” اول از همه به کلوزه تبریک می گویم، او شایسته دست یابی به رکورد 16 گل بود، زمانی که او به رکورد من در بازی غنا دست یافت به او تبریک گفتم و اکنون نیز مشکلی با شکسته شدن رکوردم ندارم
 “

 

یوآخیم لوو:

” میرو باورنکردنی است، او به رکورد جدید با کیفیتی بی مثال برابر برزیل دست یافت و این رکورد معنای زیادی برای ما دارد رکوردی که تنها توماس مولر می تواند به آن دست یابد، ما باور داریم که او کاملا شایسته چنین عنوانی است، کلوزه در این سن در بالاترین سطح ممکن بازی کرد
 “

 

خوزه مورینیو:

” به احترام کلوزه کلاه را از سر بر میدارم، من احترام زیادی برای عددی که او به دست آورد قائل هستم ولی بازیکنی که پس از مارادونا به عنوان بهترین می شناسم رونالدو است، او در 2 دهه اخیر بهترین فوتبالیست جهان بوده
 “

 

به نقل از سایت رسمی فیفا

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد