وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران
وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ

وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران

کروس: هاینکس نقش بزرگی در سه گانه سال 2013 داشت؛ هر چه زیدان بگوید، قبول می‌کنیم

به گزارش وبلاگ کانون هواداران بایرن مونیخ در ایران، تونی کروس، هافبک آلمانی رئال مادرید از رویارویی با تیم سابقش در لیگ قهرمانان اروپا گفت. 

 

کروس در بایرن مونیخ بود که چهره شد و با نمایش‌های درخشانش در جام جهانی برزیل، انتقالش به رئال مادرید را با مبلغ ناچیز 25 میلیون یورو نهایی کرد. کروس خریدی کاملا موفق و البته کلیدی در راه موفقیت‌های زیادی است که کهکشانی‌ها در سالیان اخیر تجربه کرده‌اند. کروس که حالا برای دومین بار در دو فصل اخیر به مونیخ برمی‌گردد، در گفتگو با سایت یوفا، مصاحبه جالبی ترتیب داده که خواندنش خالی از لطف نیست.

“البته که بازی مقابل تیمی که شش یا هفت پیراهنش را بر تن کرده‌اید، خاص است. مقابل بایرن بازیکنان زیادی را خواهم دید که به بازی با آنها عادت داشتم یا هنوز هم در تیم ملی آلمان در کنارشان بازی می کنم. مدت ها زیر نظر هاینکس بازی کردم و می دانم که او مربی فوق العاده‌ای است. وقتی او به بایرن برگشت، چهره و احساس همه تیم را عوض کرد. از وقتی او دوباره آمده، آنها خیلی بهتر بازی می‌کنند و به همین خاطر معتقدم شکست دادنشان از فصل پیش دشوارتر است. حالا باید ببینیم چه خواهد شد. فصل گذشته توانستیم آنها را ببریم و صعود کنیم. ببینیم امسال چه می‌شود.
 

“قهرمانی در اروپا با بایرن در سال 2013؟ سال قبلش هم به قهرمانی بسیار نزدیک بودیم و در فینال به چلسی باختیم. باختی که به نظرم همه باشگاه را آزار داد. همه تیم می‌خواستند جبران کنند و مطمئنا فتح سه گانه در فصل بعد یک اتفاق فوق العاده بود. هاینکس با گرفتن نتایج مهم و درست از سال 2012 که در همه تورنمنت‌ها دوم شدیم، نقش بزرگی در این موفقیت ایفا کرد. مایه تاسف بود که در ماه آوریل مصدوم شدم و چند بازی آخر فصل را از دست دادم.
 

“انتقال به مادرید در سال 2014؟ زمان درستی برای تجربه‌ای جدید بود. به نظرم چالشی بزرگ‌تر از انتقال به کشوری دیگر و پیوستن به یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های دنیا در جوانی وجود ندارد. درست از روز اول همه چیز خوب پیش رفت. بزرگ ترین چالش این است که خودتان را به تیم تحمیل کنید. خوشبختانه توانستم این کار را انجام بدهم. نزدیک به 4 فصل است که اینجا هستم و در این مدت جام‌های زیادی برده‌ام که نشان از عملکرد خوب فردی و گروهی شما دارد. از برداشتن این قدم - آمدن به رسال - خیلی خوشحالم.
 

“دو قهرمانی متوالی با رئال در اروپا؟ لیگ قهرمانان اروپا تورنمنت دشواری است و قطعا دو قهرمانی پیاپی در آن، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. فینال سال 2016، دومین فینالم بود. سال 2012 که به چلسی باختیم در زمین بودم اما وقتی با شکست دورتموند قهرمان شدیم، بازی نکردم. پس آن بازی برای من خاص بود که هم بازی کنم هم تیمم قهرمان شود و احساس کنم در قهرمانی تیم نقش داشته‌ام. دفاع از عنوان قهرمانی هم خاص بود چون پیش از ما هیچ تیمی نتوانسته بود چنین کاری انجام بدهد. تکرار این کار هم برای هر تیم دیگری دشوار خواهد بود. فکر نمی‌کنم پیش از شروع فصل هیچ کس انتظار چنین چیزی را داشت.
 

“چه چیزی این رئال مادرید را خاص می‌کند؟ لیگ قهرمانان اروپا دشوارترین جام برای قهرمان شدن است. شاید همین هم قدرتی ویژه به ما تزریق می‌کند. احساسات هم همیشه نقشش را ایفا می‌کند. به خصوص در شب‌های لیگ قهرمانان اروپا در برنابئو. این را می‌توانید در عملکردمان ببینید. بسیاری از بازیکنان ما در بازی‌های بزرگ زیادی بازی کرده‌اند و به همین خاطر وقتی در شرایط دشواری قرار می‌گیریم، می‌توانیم آرامشمان را حفظ کنیم چون می‌دانیم که توانایی شکست هر تیمی را داریم. حتی وقتی اوضاع به سود ما پیش نمی‌رود هم می‌تواند ورق را برگردانیم. تجربه بسیار زیادی داریم پس چیزی ما را نگران نمی کند.
 

“و زیدان؟ همه می‌دانند او چه بازیکنی بود و از شخصیت و کاراکتر او هم خبر دارند. وضعیت روحی تیم با زیدان بسیار خوب است و این واقعا مهم است. او به عنوان یک هافبک در سطح جهانی، همه چیز را تجربه کرد. به همین خاطر هم هر چه بگوید، قبول و برای اجرایش تلاش می‌کنیم. زیدان نیازی ندارد تا از یک بلندگو استفاده کند. آرام هم که حرف بزند به او گوش می کنیم.
 

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد